اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۹

سفر کری به ریاض به بهانه ایران

ایسنا| سایت ایلاف گزارش داد که جان‌کری پنج‌شنبه در سفری رسمی به عربستان خواهد رفت و قرار است طی این سفر با ملک‌سلمان، پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کند. به‌نوشته این سایت، تحولات یمن، برنامه هسته‌یی ایران و مساله داعش ازجمله موضوعات مورد بحث در این دیدار خواهد بود.


سخنرانی نتانیاهو به نفع ایران است!

ایلنا| حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهوری معتقد است سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا درنهایت به نفع ایران تمام خواهد شد. وی گفته است سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به افزایش شش شکاف میان واشنگتن و تل‌آویو می‌شود که تعمیق این شکاف‌ها به نفع ایران است.


حماس سازمانی تروریستی نیست

فارس| حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حماس سازمانی تروریستی نیست، خاطرنشان کرد: تل‌آویو رژیمی نامشروع و تروریستی است که در مقابل مقاومت از‌جمله حماس و جهاد اسلامی ناتوان است.


تاکید بر وتو لایحه احتمالی سنا

ایرنا| برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا تهدید کرده است، هرگونه مصوبه سنای این کشور را با مضمون منوط کردن هرگونه توافق بر سر برنامه هسته‌یی ایران به تصویب در کنگره وتو خواهد کرد.


سفر هیات یمنی به تهران

تسنیم| هیاتی از مقامات یمن در سطح معاونان وزیر عازم ایران خواهد شد. سفر این هیات یمنی به ایران در حالی منتشر می‌شود که نخستین هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های هلال‌احمر دیروز در فرودگاه صنعا به زمین نشست. قرار است این هواپیمای ایرانی این هیات یمنی را به تهران منتقل کند.


دیدار ظریف با همتایان روس و هلندی

مهر| محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که بامداد یک‌شنبه عازم سوییس شده است در نخستین روز حضور خود در ژنو و در حاشیه اجلاس شورای حقوق بشر با وزیر خارجه هلند و همچنین وزیر امور خارجه روسیه دیدار خواهد کرد. ظریف همچنین با کمیساریای عالی حقوق بشر ملاقات خواهد کرد و در بخش عالیرتبه شورای حقوق بشر سخنرانی خواهد داشت.


بازداشت سرکرده جیش‌العدل

ایسنا| مقامات امنیتی غرب پاکستان اعلام کردند که «سلام ریگی» سرکرده گروهک تروریستی جیش‌العدل را هنگامی که سوار بر یک اتوبوس در حال عبور غیرقانونی از مرز بوده است، بازداشت کرده‌اند.

مقامات پاکستانی هنوز درباره اینکه آیا ریگی را به ایران تحویل خواهند داد یا نه، اظهارنظری نکرده‌اند. سلام ریگی که در 50 کیلومتری شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان بازداشت شده متهم به انجام عملیات‌های تروریستی در ایران و پاکستان است.


تشکیل پایگاه‌های پهپادی در ارتش

تسنیم| فرمانده پهپاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی با بیان اینکه در ساختار نیروهای مسلح ماموریت‌های جداگانه‌یی برای هر نیرو در حوزه پهپاد تعریف شده است، گفت: در این راستا به نیروی هوایی ارتش ماموریت‌های ویژه‌یی داده شده است، به همین منظور گردان‌های پهپاد در پایگاه‌های نیروی هوایی تشکیل شده و در راستای ماموریت‌های ابلاغی انجام وظیفه می‌کنند.


حمایت از تولیدات بخش مجازی

ایرنا| در بیست و دومین جلسه شورای عالی فضای مجازی که روز گذشته به ریاست حسن روحانی تشکیل شد، فرآیند تولید و صادرات نرم‌افزار با توجه به مقررات و آیین‌نامه‌های اجرایی موجود مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

بر اساس مصوبه این شورا «دولت مکلف است در زمینه تشویق تولید نرم‌افزار و تسهیل صادرات نرم‌افزار و خدمات مهندسی فضای مجازی و همچنین رفع موانع و ارایه آموزش‌های مرتبط، اقدامات لازم را انجام داده و ظرف 6 ماه گزارش اقدامات را به شورا ارایه کند.»


انتصاب مدیران کل اخبار صداوسیما

ایسنا| معاون خبر صداوسیما در حکمی شهرام وثوقی‌راد را به عنوان مدیرکل اخبار سیما منصوب و معرفی کرد.

دکتر جبلی در این حکم به شهرام وثوقی‌راد توصیه کرده است که در ماموریت جدید خود بر رعایت ارزش‌های خبری و مخاطب‌محوری، طراحی بخش‌های جدید خبری، بازنگری و روزآمدسازی در ساختار، قالب و محتوای اخبار و مخاطب محوری تاکید کنند.

.

مستندات پول‌های کثیف در انتخابات

مهر| محمدحسین فرهنگی عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقامات مسوول در مورد ورود پول‌های کثیف به انتخابات، مستندات را باید به قوه‌قضاییه و دولت ارائه دهند. طرح این موارد به اعتماد مردم آسیب می‌رساند. وی افزود: انتخابات یکی از فاخرترین نمادهای مردم‌سالاری است و هر چه با سلامت بیشتر و بهتر برگزار شود، باعث سلامت کشور می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر