مجلس روی گران‌کردن قیمت‌ها حساس است

۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۶


رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کشوردر زمینه فروش نفت و پایین آمدن قیمت آن تاکید کرد: مجلس روی گران‌کردن قیمت‌ها حساسیت دارد و تا جایی‌که ممکن است، مشکل تامین بودجه را از طرق دیگر حل خواهد کرد. تلاش داریم از طریق مالیات‌ها این کاستی منابع تامین شود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در حاشیه نمایشگاه عکس استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل نمایشگاه‌های دایمی مجلس برگزار شد، گفت: فکر می‌کنم بررسی بودجه به اواخر کار خود رسیده باشد و در‌حال‌حاضر بخش‌های درآمدی بودجه را تمام کرده و تقریبا یک‌چهارم بخش‌های هزینه‌یی نیز کارش انجام شده است.

نماینده قم با ابراز امیدواری در مورد اینکه بخش هزینه‌یی بودجه در روزهای آینده پایان پذیرد، اظهار داشت: برخی موارد را که مراعا گذشته بودیم در این چند روز تعیین تکلیف خواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بعضی قیمت‌ها در سال آینده افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: در کل مجلس روی گران‌کردن قیمت‌ها حساسیت دارد و در شرایط فعلی تا جایی‌که ممکن است ما از طرق دیگر برای تامین بودجه کشور مشکلات را حل می‌کنیم و در این زمینه منابع تولید خواهیم کرد.

لاریجانی یادآور شد: برخی موارد که در بودجه تغییرات مختصری داشته است در لایحه دولت بوده و این پیشنهاد دولت است که به مجلس ارایه کرده و مجلس نیز آن را تصویب کرده است اما در کل مراقبت برای اینکه در قیمت‌ها جهش به‌وجود نیاید و کنترل شود، وجود دارد. رییس قوه مقننه در پایان با اشاره به مشکلات کشور در زمینه فروش نفت و پایین‌آمدن قیمت آن خاطرنشان کرد: تلاش داریم از طریق مالیات‌ها این کاستی منابع تامین شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر