جمعه ناخوش وال‌استریت

۱۳۹۳/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۰


جهان آمار اقتصادی که بیانگر وضعیت اقتصاد امریکاست در روز جمعه باعث شد تا شاخص‌های وال‌استریت روز جمعه را با ضرر به پایان ببرد.

به گزارش رویترز، وال‌استریت در روز جمعه گزارش‌های متفاوتی دریافت کرد، ازجمله این گزارش‌های اقتصادی کاهش میزان فعالیت‌های اقتصادی در ایالت‌های غربی امریکا به پایین‌ترین سطح خود از سال 2009 تاکنون است. گزارش دیگری از رشد تولید ناخالص داخلی این کشور حاکی از این است که اقتصاد امریکا در سه ماهه پایانی سال 2014 فقط 2.2درصد رشد داشته است.

با این‌همه کارشناسان معتقدند که اقتصاد امریکا روی دور خوبی قرار دارد و هر چند آمار اقتصادی گاه عقب‌نشینی دارد اما این عقب‌نشینی نه ناشی از وضع اقتصاد که تحت تاثیر عوامل بیرونی مانند سرمای بیش از حد زمستان سال گذشته یا کاهش قیمت نفت است.

به همین دلایل بازار سهام امریکا پس از آغاز ضعیف در روزهای اول سال 2015، خود را بازیافته و در ماه فوریه ضررهای ژانویه را جبران کرده و به رونق بازگشته است. علاوه بر این، سخنان خانم یلن، رییس بانک مرکزی امریکا که وضعیت افزایش نرخ بهره را جلسه به جلسه و باتوجه به وضعیت اقتصاد تعیین می‌کنند، باعث آسودگی خیال سرمایه‌گذاران وال‌استریت شد.

به این ترتیب شاخص سهام داوجونز با از دست دادن بیش از 81 واحد، 45/0 درصد در جدول تنزل کرد و به واحد 18132.7 رسید. استاندارد‌اندپورز 6 واحد از دست داد و با 3درصد تنزل در جدول به واحد 2104 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک با از دست دادن 24 واحد، 39/0 درصد تنزل کرد و به واحد 4963.53 رسید.

برای ماه، داوجونز 5.6درصد به دست آورد که بهترین ماه از نظر عملکرد شاخص داوجونز از ژانویه 2013 تاکنون بوده است. استاندارد‌اندپورز 5.5درصد برای ماه به دست آورد که بهترین عملکرد این شاخص از اکتبر 2011 تاکنون به‌شمار می‌رود. اما بیشترین سود این ماه نصیب شاخص نزدک شد که با به‌دست آوردن 7.1درصد بهترین عملکرد این شاخص از ژانویه 2012 تاکنون است.

میزان معاملات به‌دلیل اخبار ناخوش اقتصادی کم بود. در پایان روز جمعه، حدود 6.5میلیارد سهم دست به دست شد که زیر میانگین ماهانه 6.8میلیارد سهم بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر