17سال حبس برای مقام سابق چین به دلیل فساد مالی

۱۳۹۳/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۷۷

جهان

دادگاهی در چین اعلام کرد: معاون سابق استاندار یکی از استان‌های شرقی این کشور به اتهام فساد و دریافت رشوه به 17 سال حبس محکوم شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دادگاه چین در بیانیه‌یی اعلام کرد «نی فاکه»، معاون سابق استاندار استان «آنهویی» در شرق چین به اتهام دریافت بیش از دو میلیون دلار رشوه به 17 سال حبس محکوم شد.

این مقام سابق همچنین در جریان محاکمه رسیدگی به پرونده نتوانست توضیح دهد که مبلغ یک میلیون دلار دیگر را چگونه هزینه کرده است.

مقام‌های چینی از زمان روی کار آمدن شی جینپینگ، رییس‌جمهور به‌شدت زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند و رییس‌جمهور این کشور به تمام مقام‌های حزب حاکم کمونیست هشدار داده که باید با فساد گسترده مقابله کنند.

در کمپین مقابله با فساد در چین که هم‌اکنون در سال سوم خود قرار دارد، تمام سطوح ارتش و مقام‌های دیگر دولت پکن از نظر فساد مالی مورد بررسی قرار می‌گیرد. دادگاه چین همچنین اعلام کرد که این معاون سابق استاندار مآنهویی به جرایم خود اعتراف کرده و نمی‌تواند درخواست تجدیدنظر بدهد. پیش از این نیز چین یکی از معاونان سابق رییس هیات عالی مشورتی پارلمان را به دلیل فساد مالی از جمله دریافت رشوه و فروش سمت تحت پیگرد قرار داد. وی جزو مقامات ارشدی است که اخیرا با این کمپین مقابله با فساد مواجه شده است. «سو رونگ» تا سال گذشته میلادی که تحقیقاتی در این باره آغاز شد، یکی از 23 معاون هیات تشریفاتی اما عالی‌رتبه «کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین» بود. کمیسیون مرکزی مبارزه با فساد حزب حاکم کمونیست در امور بازرسی مقررات گفت: «سو رونگ» از قدرتش برای انتصاب افراد و فعالیت کمپانی‌های ناشناس استفاده کرده و مبلغ بسیار بالایی رشوه دریافت کرده است. این کمیسیون بدون اشاره به جزییات در بیانیه‌یی گفت: سو رونگ از قدرتش سوءاستفاده کرده و باعث ضررهای بسیاری به اموال و دارایی‌های کشور شده است. او به عنوان یکی از مقامات ارشد حزب قوانین سیاسی این حزب را رعایت نکرده، بی‌دلیل عنوان و درجه فروخته، درجات رسمی مقامات را منحرف کرده و به جو جامعه خدشه وارد کرده است. سو رونگ پیش‌تر به عنوان رییس حزب کمونیست در استان‌های جیانگچی و گانسو خدمت کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر