حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۶۷

اتصال عراق با ریل به ترکمنستان

ایسنا وزیر راه و شهرسازی گفت: مقدمات سفر رییس‌جمهور به ترکمنستان در آینده نزدیک فراهم شده است. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در همایش تجاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعتی بازرگانی ایران در ترکمنستان گفت: درحال حاضر روابط ایران و ترکمنستان خوب است که این سرمایه‌یی است که در اختیار دو کشور قرار دارد. وی افزود: سفیر ایران در ترکمنستان با رییس‌جمهور ترکمنستان ملاقات کرده که در این ملاقات رییس‌جمهور ترکمنستان دستورهای بسیار مثبت و سازنده‌یی برای توسعه روابط دوجانبه داده است و با استفاده از این اهرم می‌توان حجم روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را با شتاب گسترش داد.


پیش‌بینی قیمت خودرو در سال94

ایسنا با نزدیکی به ایام پایانی سال پیش‌بینی قیمت خودرو در سال آینده به یکی از سوژه‌های جذاب فروشندگان و خریداران خودرو تبدیل شده است. سال93 درحالی پایان می‌یابد که فعالان بازار خودرو معتقدند افزایش قیمت خودروها و پایین آمدن قدرت خرید مردم باعث بی‌مشتری ماندن برخی خودروهای عرضه شده در این بازار شده است. به گفته فروشندگان هم‌اکنون میزان عرضه برخی خودروها در بازار بیشتر از تقاضای این محصولات است و این موضوع باعث ایجاد رکود در بازار آزاد شده است. در این شرایط یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که در آغاز سال جدید احتمال افزایش قیمت این محصولات وجود دارد. شهرام آزادی در این زمینه می‌گوید سال آینده هزینه‌های تولید خودرو ازجمله مواد اولیه، بیمه و عوارض شماره‌گذاری افزایش می‌یابد.


شورای رقابت؛ پیگیر قیمت‌گذاری خودرو

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به برخی صحبت‌ها درمورد تصمیم وزارت صنعت برای واگذاری مسوولیت قیمت‌گذاری خودرو به سازمان حمایت گفت: اگر وزیر صنعت برنامه‌یی برای این موضوع دارد باید قانون را به نحوی اصلاح کند و نیازهای قانونی این موضوع را تامین کند. وی افزود: یکی از مشکلات کشور ما این است دولت‌های مختلف با بنگاه‌های اقتصادی بزرگ منافع مشترک پیدا می‌کنند و این یک ایراد جدی است و به نظر می‌رسد براساس اصل 44 نیز نباید دولت را مجدداً به عرصه قیمت‌گذاری و دخالت مستقیم به موضوع خودرو بازگرداند و به بهانه نظارت دخالت‌ها را تشدید کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر