اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۶۲

پیش‌نویس اصلاحیه قانون نظام مهندسی در راه مجلس

بنا بر پیش‌بینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی، پیش‌نویس اصلاحیه قانون نظام مهندسی سال آینده در مجلس مطرح می‌شود.

به گزارش «تعادل»، حامد مظاهریان درباره زمان بررسی پیش‌نویس قانون نظام مهندسی در مجلس گفت: پیش‌نویس قانون نظام مهندسی بعد از اتمام بررسی بودجه۹۴ در مجلس بررسی خواهد شد و می‌توان پیش‌بینی کرد این موضوع سال آینده در مجلس مطرح شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی توضیح داد: این طرح در کمیسیون عمران مجلس بررسی سپس در صحن مجلس مطرح خواهد شد و نماینده دولت می‌تواند پیشنهاداتش را درباره مواردی که در صحن مطرح می‌شود، ابراز کند.

به گفته مظاهریان وزارت راه‌وشهرسازی آمادگی لازم را برای طرح پیشنهادات درباره این موضوع دارد. خاطرنشان می‌شود پیش از این قرار بود لایحه مذکور اسفند سال‌جاری در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.


ابلاغ دستورالعمل زیست‌محیطی به مناطق تهران

رییس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تهیه و ابلاغ دستورالعمل زیست‌محیطی به مناطق ۲۲گانه تهران خبر داد.

به گزارش فارس، علی محمد شاعری بااشاره به تهیه و ابلاغ دستورالعمل محیط‌زیستی به مناطق 22گانه گفت: این دستورالعمل با محورهای مدیریت مصرف انرژی، مدیریت مصرف آب، کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا، کنترل منابع آلاینده، آموزش شهروندان، جلوگیری از تخریب فضای سبز و حفظ درختان و... تهیه شده است.

وی افزود: همچنین در هر منطقه محوری به‌عنوان محور پاک انتخاب می‌شود تا با مشارکت مردم و تمامی دوستداران محیط‌زیست اقدام به پاکسازی محور می‌شود.


الزامات خدمات شهری در مجموعه‌های مسکونی

نمایندگان مجلس مصوب کردند، در مجموعه‌های بیش از هزار واحد مسکونی مسجد، واحدهای آموزشی فرهنگی و مدرسه و پایگاه بسیج احداث شود. نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه۹۴ بند ف تبصره 3 را تصویب کردند.

بر این اساس کارفرمایان بخش‌های خصوصی و تعاونی مکلفند در مجموعه‌های مسکونی بیش از هزار واحد که در سال1394 نسبت به عقد قرارداد ساخت آنها اقدام می‌شود، براساس برآورد اداره اوقاف و امور خیریه هزینه‌های احداث مسجد و خانه عالم را تامین یا راسا نسبت به احداث آن اقدام کنند.

در فراز الحاقی این بند آمده است: دولت موظف است در مجموعه‌های بیش از هزار واحد مسکونی، واحدهای آموزشی، فرهنگی، پاسگاه و کلانتری، مدرسه و پایگاه بسیج احداث کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر