بازار سرمایه

۱۳۹۳/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۴۸

3 عرضه بلوکی، در راه

بلوک 99.5درصدی سهام شرکت‌ مولد نیروگاهی تجارت فارس و 20درصدی فن‌آوا کارت در بازار سوم و بلوک 30درصدی سهام شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز در بازار دوم فرابورس ایران در ماه جاری عرضه می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس، 99.5درصد از سهام کنترلی شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس و 20درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت فن‌آوا کارت به صورت یک جا در روز چهارشنبه 20 اسفندماه در بازار سوم فرابورس ایران عرضه خواهد شد، ضمن آنکه عرضه 30درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز در همان روز در بازار دوم فرابورس انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، 99.5درصد از سهام کنترلی شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس به قیمت پایه کل 16هزار و 107میلیارد و 974میلیون و 610 هزار و 819ریال، 20درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت فن‌آوا کارت به قیمت پایه کل 274میلیارد و 800میلیون ریال و 30درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز نیز با قیمت پایه کل 216میلیارد ریال روی میز مزایده خواهند رفت. این گزارش می‌افزاید، سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس متعلق به بانک تجارت بوده و کارگزار عرضه‌کننده آن کارگزاری بانک تجارت است همچنین، سهام شرکت فن‌آوا کارت از طریق کارگزاری آثل عرضه می‌شود. این گزارش حاکی است: عرضه عمده سهام شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز در بازار دوم فرابورس به قیمت پایه هر سهم، دو هزار ریال توسط شرکت سرمایه‌گذاری البرز و از طریق کارگزاری بانک خاورمیانه انجام خواهد شد.


پذیرش و درج در فرابورس

معاون توسعه بازار فرابورس ایران از پذیرش سه شرکت در بازار اول و دوم و درج یک شرکت در بازار اول فرابورس خبر داد. به گزارش روابط عمومی فرابورس، سیدمهدی علم‌الهدی با اشاره به پذیرش چند شرکت جدید در فرابورس ایران اظهار داشت: از آذرماه امسال تاکنون چهار شرکت در بازارهای مختلف فرابورس ایران پذیرش شده‌اند که از این تعداد، دو شرکت در بازار اول و دو شرکت در بازار دوم پذیرش شده است. معاون توسعه بازار فرابورس ایران با بیان اینکه در میان شرکت‌های یادشده، تنها پتروشیمی غدیر با نماد «شغدیر» در بازار اول فرابورس درج شده است، ادامه داد: پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری سبحان متعلق به سازمان اقتصادی کوثر و پتروشیمی غدیر در بازار اول و شرکت‌های چرم مشهد و بیمه کوثر در بازار دوم انجام شده است. به گفته وی، آخرین سرمایه ثبت‌شده شرکت سرمایه‌گذاری سبحان یک‌هزار و 300 میلیارد ریال، پتروشیمی غدیر یک‌هزار و 300‌میلیارد ریال، چرم مشهد 130 میلیارد ریال و بیمه کوثر 400 میلیارد ریال است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر