راهنمای خرید

۱۳۹۳/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۸

امروزه بازار کیبورد و ماوس به دو بخش تقسیم شده است: کیبوردهای بازی و کیبوردهای مالتی مدیا. هر دو گروه تعدادی دکمه اضافه جهت ارسال برنامه‌‌ها، تنظیم صدا و دیگر امکانات جانبی دارند. واضح است شما باید کیبوردی را انتخاب کند که ابزار مورد نیازتان را داشته باشد.


ماوس مخصوص بازی یا ماوس معمولی؟

گفته می‌شود که کیبوردهای مخصوص بازی بسیار شبیه به کیبوردهای معمولی هستند؛ تنها تفاوت بین آنها در کلیدهای اضافی است. اما در مورد ماوس‌های بازی که دارای ویژگی‌های متفاوتی نسبت به‌ماوس‌های قدیمی هستند، نمی‌توان چنین گفت. مهم‌ترین ویژگی ماوس‌های بازی حساسیت آنهاست که دقت عمل ماوس را تعیین می‌کند. به‌طور کلی هرچه حساسیت بالاتر باشد، دقت ماوس نیز بیشتر است.


لیزری در برابر نوری!

در گذشته حرکت ماوس از طریق یک توپ کوچک درون آن (در ماوس‌های غلتکی) ردیابی می‌شد. و این بد بود زیرا ممکن بود پرز و مواد زاید به‌طور ناخواسته به این توپی بچسبد و دقت ماوس را پایین بیاورد. بنابراین ماوس‌های نوری از راه رسیدند که از یک لامپ LED و یک دوربین کوچک برای گرفتن تصاویر از سطحی که ماوس بر آن حرکت می‌کند، استفاده می‌کردند. آنها بسیار بهتر بودند زیرا نیاز به‌ماوس پت را کاهش دادند. اما ماوس‌های نوری روی هر سطحی کار نمی‌کردند، در پی آنها ماوس‌های لیزری روی کار آمدند، که به‌جای LED برای منعکس کردن تصاویر برای دوربین، از لیزر استفاده می‌کردند.


انحنا‌دار یا استاندارد؟

همه ما با کی‌بوردهای «قدیمی» استاندارد آشنا هستیم که روی میز قرار می‌گیرند و نسبتا غیر جذاب و خسته‌کننده به‌نظر می‌رسند. ممکن است بعضی‌ها با کی‌بوردهای استاندارد احساس راحتی کنند. اما اگر دنبال چیز بهتری برای تناسب حالت طبیعی دست‌ها یا مچ‌هایتان باشید، باید بدانید که دامنه وسیعی از کیبوردهای ارگونومیک وجود دارد که در آنها راحتی و کاهش فشار رعایت شده است، شامل کی‌بوردهای Logitech Wave که کلیدهای پایین‌تری برای انگشتان میانی و کلیدهای برجسته‌تری برای انگشتان کوچک‌تر دارد، تا کی‌بوردهای Microsoft Entertainment Desktop که صفحه کلید V شکل دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر