اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۱۳۱

آغاز ساخت اولین مدرسه معلولان در یزد

یزد|مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان یزد از آغاز ساخت مدرسه نابینایان در این استان همزمان با روز جهانی معلولان خبر داد و گفت: در حوزه استثنایی سعی بر رعایت حداقل مناسب‌سازی‎ها شده ولی برخی مدارس قدیمی مناسب‌سازی نیستند. مصطفی پایدار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر فضای آموزشی استاندارد معلولان به ویژه متناسب با نیازهای ویژه نابینایان در یزد وجود ندارد، این مجتمع با سه مرکز آموزشی دبستان، متوسطه اول و دوم و همچنین بخش‌های خدمات‌دهی به معلولان تمام نیازهای دانش‌آموزان معلول به ویژه نابینا و افراد دچار مشکل بینایی را نیز پوشش می‌دهد. وی اضافه کرد: این مجموعه با ارایه خدمات متمرکز نیازهای دیگر این قشر از جمله ایاب و ذهاب وسایر خدمات آموزشی را نیز ارایه می‌دهد ولی تداوم این مهم همراهی دستگاه‌هایی مانند مسکن و شهرسازی، خیرین و دولت را می‌طلبد.

قاچاق زعفران در بسته‌های پفک

تایباد|جانشین فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از کشف زعفران خشک قاچاق در بسته‌های پفک توسط مرزبانان هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد خبر داد. سرهنگ حسین ابراهیمی اظهار کرد: ماموران مرزبانی مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی 17 شهریور دوغارون، موفق به کشف 10 کیلوگرم زعفران خشک قاچاق شدند. ماموران حین بازرسی بار مسافران توانستند با تیزبینی و درایت کافی این مقدار زعفران قاچاق را که به طرز ماهرانه‌ای در بسته‌های پفک جاسازی شده بود کشف کنند. سرهنگ ابراهیمی بیان کرد: در این ارتباط 2 تبعه افغانستانی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

اجرای طرح سنجش قامت در بین 4500 زن روستایی

 قزوین|رییس گروه ورزش بانوان استان قزوین گفت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از زنان و دختران بالای ۱۵ سال در طرح ساختار قامتی زنان روستایی سنجش می‌شوند. ندا پاکدامن گفت: پارسال سه هزار و ۷۸۰ نفر از بانوان روستایی در طرح قامت زنان روستایی سنجش شدند و این آمار امسال۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. به گفته پاکدامن، پارسال ۲۳ روستای استان قزوین در این طرح شرکت کرده بودند و امسال این تعداد به ۳۰ روستا افزایش می‌یابد. وی افزود: ساختار قامت زنان و دختران روستایی در ۱۹ مورد سنجش می‌شود. رییس گروه ورزش بانوان استان گفت: تا پایان سال ۲۰۲۵ باید تمام زنان روستایی زیر پوشش این طرح ملی قرار گرفته باشند.

11 درصد جمعیت شهر اصفهان سالمند هستند

 اصفهان| شهردار اصفهان با بیان اینکه نزدیک به 11 درصد جمعیت شهر اصفهان سالمند هستند، گفت: سالمندان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی شهر در صورت ایجاد فرصت می‌توانند با تجربه‌ها و تدابیر خود به اداره شهر کمک کرده و تجارب خود را انتقال دهند.  به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی در نشست تخصصی دو روزه شهر دوستدار سالمند که با حضور نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، مشاور بین‌المللی طرح و مسوولان شورای ملی سالمندان کشور، اعضای شورای شهر و مدیرکل سازمان بهزیستی در اصفهان آغاز شد، گفت: طبق آمار سال 95، شهر اصفهان دارای بیش از دو میلیون و 250 هزار نفر جمعیت و سومین شهر پرجمعیت ایران است، این شهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وجود صنایع مختلف و بزرگ، شهری مهاجرپذیر است، شهری که تا سال 95 و بر اساس آمار بیش از 400 هزار حاشیه‌نشین در 9 منطقه حاشیه‌ای داشته است.

 

 

ارسال نظر