تازه خبر

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۷۲

لبنیات فله با رعایت بهداشت مورد تایید است

فارس رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: ماست‌بندی‌ها و مراکز عرضه سنتی شیر فله در صورتی که استانداردها و ضوابط بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت کنند، مورد تایید هستند و فعالیت آنها مجاز است.

خسرو صادق‌نیت در مورد مشاهده سم افلاتوکسین در شیر گفت: نظارت مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت بیشتر در مراکز عرضه است و بیشتر روی مراکز عرضه فله لبنیات متمرکز است براین اساس تاکنون مورد و گزارشی از وجود سم افلاتوکسین در لبنیات سنتی نداشته‌ایم.

وی گفت: نظارت بر شیر و لبنیات بسته‌بندی به عهده سازمان غذا و داروست و گزارش وضعیت این نوع لبنیات را این سازمان باید اعلام کند، البته معاونت بهداشتی وزارت بهداشت هم براین نوع شیرها در سطح عرضه نظارت دارد و تاکنون مشکلی از این نظر مشاهده نکرده‌ایم؛ ‌البته در مورد شیرهای بسته‌بندی نمی‌توانیم به‌طور کلی این مساله را رد یا تایید کنیم.

صادق‌نیت در مورد اضافه کردن آب در شیر نیز گفت: این مورد نیز مشاهده شده است و در برخی موارد ماموران بهداشتی با شیرهایی که در آنها آب اضافه شده بود، برخورد کرده‌اند اما نمی‌توانیم به‌طور قطعی اعلام کنیم که این پدیده چقدر گستردگی دارد و نمی‌توانیم آن را تعمیم دهیم البته در مواردی که تخلف مشاهده شده با متخلفان برخورد شده است.


واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار

از فرانسه آزاد شد

مهر جمال‌الدین جاویدی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی از آزادشدن واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه از فرانسه خبر داد و گفت: این ممنوعیت به دنبال بروز آنفلوآنزای پرندگان در کشورهای اروپایی از مهر ماه ابلاغ شده بود.

جاویدی افزود: سازمان دامپزشکی پس از اطمینان از سلامت تولیدات این کشور از ۱۰روز گذشته واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه از فرانسه را آزاد اعلام کرد.

جاویدی افزود: از مهر ماه سال جاری طرح مراقبت فعال بیماری فوق حاد پرندگان در ۳۲ استان کشور و با هدف تعیین وجود یا عدم وجود بیماری در واحدهای صنعتی پرورش مرغ اجداد، مرغ مادر، مرغ تخم‌گذار، مزارع پرورش بوقلمون، شترمرغ، بلدرچین، کبک، آبزی‌سانان، باغ پرندگان، مراکز عرضه طیور زنده، تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان وحشی، مرغ گوشتی (کشتارگاه‌های طیور) و همچنین طیور روستایی اجرا شد.


خرید تضمینی 1300 میلیارد تومانی محصولات کشاورزی

ایسنا رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد: امسال بیش از 15 محصول کشاورزی به ارزش بالغ‌بر 1300میلیارد تومان به‌صورت تضمینی خریداری شد.

حسین صفایی گفت: خرید تضمینی همه محصولات کشاورزی که براساس قانون، مکلف به آن بوده‌ایم در سال جاری صورت گرفت که البته ارزش خرید تضمینی بیش از 15 محصول کشاورزی به غیر از گندم بالغ‌بر 1300میلیارد تومان شد.

وی افزود: عمده این خرید تضمینی به محصولاتی مانند ذرت، کلزا، سویا، دانه‌های روغنی، شیر، گوجه فرنگی، حبوبات و... اختصاص یافته است.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی درباره خرید تضمینی دانه‌های روغنی در سال جاری گفت: همه دانه‌های روغنی به قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری و به روغن خام تبدیل شد و پس از آن به صنایع روغن نباتی تحویل داده شده است.


حذف 40درصد شناورهای صیادی بوشهر

ایرنا مدیرکل شیلات استان بوشهرگفت: با توجه به کاهش منابع و ذخایر آبزی در خلیج‌فارس هم‌اکنون حدود 40درصد شناورهای صیادی این استان مازاد ظرفیت صید و صیادی است که باید تعدیل شوند.

حسین بهمنیاری گفت: شناورهای صیادی مازاد بر ظرفیت صید و صیادی باید از چرخه کار خارج شوند که در این زمینه روش تعدیل پیشنهاد شده است.

وی اضافه کرد: در روش تعدیل تعدادی از شناورهای صیادی مجوز تجارت می‌گیرند و بخشی را نیز شیلات از آنان خریداری می‌کند. مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: هم‌اکنون استفاده از ادوات و شیوه صید غیرقانونی ترال (کف‌روب) بزرگ‌ترین تخلف دریایی در بخش صیادی است که فعالان این بخش را بجد نگران کرده است. بهمنیاری با بیان اینکه استفاده از روش صید ممنوعه ترال توسط برخی صیادان متخلف درچند سال اخیر رو به افزایش است، ادامه داد: برای مقابله جدی با متخلفان در دریا نیاز به نیرو و امکانات زیادی است که همه این تجهیزات اکنون در اختیار شیلات نیست. مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: با دستور و تاکید استاندار بوشهر تصمیم گرفته‌ایم افراد متخلف که در دریا دستگیر می‌شوند در همان جلسه شدیدترین محکومیت را برای آنان صادر کنیم تا دیگر به این کار خلاف مبادرت نورزند و بتوانیم با عزم جدی جلو این تخلف را بگیریم.

در استان بوشهر بیش از 12هزار صیاد با بیش 2هزارو100 شناور فعالیت دارند و سالانه 40هزار تن آبزی صید می‌کنند.


گران‌ترین بستنی جهان

ایسنا بستنی با زعفران ایرانی و مزین شده به طلا در امارات به ارزش 3هزار درهم به نمایش گذاشته شد.

کافی‌شاپی در شیخ‌نشین دوبی اقدام به ساخت و فروش بستنی با زعفران ایرانی و تزیین شده با قطعات ریز طلای عیار24 کرده است. این بستنی با قیمت 3هزار درهم بفروش می‌رسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر