نفت مقصر آلودگی جنوب نیست

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۵۰

حضور شرکت نفت در غرب کارون با تایید سازمان حفاظت محیط‌زیست است؛ با این حال براساس دستور وزیر نفت قرار شد کلیه اقدام‌ها در غرب کارون مورد ارزیابی قرار گیرد تا اگر تخریبی ازسوی نفت وجود داشته، جبران شود.

به گزارش شانا، رییس بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت،افزود: البته طرح شرکت متن برای محیط‌زیست تالاب هورالعظیم از اردیبهشت سال‌جاری آماده شده و آن را به مراجع مربوطه ارسال کرده‌ایم اما در این مدت منتظر تایید نمانده و هرجایی که احساس نیاز کردیم اقدام‌های مربوط را انجام دادیم.

درحال حاضر نیز طبق دستور وزیر نفت با اختصاص اعتبارات جداگانه در هر نقطه‌یی که لازم باشد، اقدام‌های لازم صورت می‌گیرد. الهام اردلانی بااشاره به اینکه براساس طرح جامع توسعه میدان‌ها (MDP)، طرح آزادگان شمالی در محدوده شمالی تالاب که قسمت زنده و دارای آب است، قرار دارد و در این محدوده هیچ دریچه‌یی مسدود و تالاب خشک نشده است، افزود: باتوجه به استقرار چاه‌های نفت در آب، در حوضچه شماره یک و دو صرفا تعدادی جاده آنتنی ایجاد شده که مسیرهای دسترسی به چاه‌های آزادگان شمالی هستند و برای حفظ تبادلات آبی در اکوسیستم تالاب، همزمان با احداث این مسیرهای تردد، نسبت به ایجاد ٢٤٤ کالورت (آبراهه) اقدام شده است. وی با بیان اینکه طبق بازرسی اخیر از منطقه هورالعظیم، هیچ‌گونه محدودیتی در تبادل آبی وجود ندارد، افزود: دریچه‌ها و تاسیسات در این محدوده‌ها براساس تراز آب ساخته و نصب شده‌اند و حتی پس از آبگیری کامل هور مشکلی به‌وجود نمی‌آید. اردلانی تصریح کرد: تاسیسات سطح‌الارضی در میدان‌های آزادگان شمالی و جنوبی، یادآوران و یاران شمالی و جنوبی هنوز به بهره‌برداری نرسیده و به این ترتیب منبع انتشار آلودگی هوا در این منطقه تاسیسات نفتی نیستند و درعین حال مدت‌ها این محدوده دراختیار نیروهای نظامی بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر