اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۴۶

احیای 7هزار واحد تولیدی طی یک سال گذشته

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس‌جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید طی یک سال گذشته 7هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور احیا کرده است. به گزارش ایسنا، شریعتمداری در نشست تخصصی قمی‌های خارج از کشور با بیان اینکه هدف مهم ما در این جلسات شنیدن مطالب و مشکلات سرمایه‌گذاران است، افزود: به سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهیم که حل مشکلات آنها بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب با مسیر مناسبی در دولت در حال انجام است و حیات کشور را در ثروت‌سازی و تولید در کشور می‌دانیم و تولید را در کشور احیا می‌کنیم. معاون اجرایی ریاست‌جمهوری بیان کرد: دولت تدبیر و امید بر این اساس تشکیل شده است که عقلانیت و خرد را حاکم و تا جایی که مقدور است برای رفع مشکلات اقدام کند.

وی گفت: علاوه‌بر مشکلاتی که در نظام اداری وجود دارد باید به مشکلات موجود در تشکیلات صنفی در میان سرمایه‌گذاران و اصناف نیز اشاره کرد. شریعتمداری بیان کرد: یکی از مشکلات ما این است که در حوزه مسائل صنفی، جدیت خاصی را در بین بخش خصوص شاهد نیستیم.

وی گفت: کنترل تورم در کشور با وجود تمام فشارهایی که کشور متحمل می‌شود و احیای 7هزار واحد تعطیل شده‌یی که در شهرک‌های صنعتی وجود داشت ازجمله فعالیت‌های دولت بوده است.

شریعتمداری بیان کرد: دولت به دنبال حل مشکلات تولید است و تلاش در جهت این است که این مشکلات حل شود؛ افتخار ما این است که ثروت تولید شود و مشکلات تولید نیز از بین برود.


نعمت‌زاده: صنایع باید رویکرد دانش‌بنیان داشته باشند

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع دانش‌بنیان جدا و منفعل از سایر فعالیت‌های صنعتی نیست و تمام صنایع باید رویکرد دانش‌بنیان داشته باشند.

به گزارش شاتا، نعمت‌زاده در پنجمین جشنواره و نمایشگاه علم و عمل با اشاره به دستاوردهای دانش و فناوری با تاکید بر اینکه تحقیق و توسعه بخش لاینفک صنعت است، گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه باید ارتباطی طبیعی باشد و اگر صنعت ما همکاری خود را با مراکز دانشگاهی توسعه دهد، پیشرفت می‌کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در هیات‌مدیره واحدها ضرورت حضور یک عنصر علمی و دانشگاهی که ارتباط و پل قوی بین صنعت و دانشگاه به وجود آورد، احساس می‌شود.

وی با اشاره به فاصله صنایع کشور با صنایع پیشرفته دنیا افزود: هر چند سابقه صنعت نساجی و فرش‌بافی، شیشه‌گری و سفالگری ما به 4 هزار سال پیش برمی‌گردد اما این صنایع باید به روز و دانش‌بنیان شود و صنعتی مثل خودرو باید منطبق با آخرین پیشرفت‌های کنترل نوین شود.

مهندس نعمت‌زاده با تاکید بر ضرورت ایجاد اینگونه نمایشگاه‌ها در استان‌ها گفت: پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی «علم تا عمل» با هدف به تصویر کشیدن توان فناوری استان‌های مختلف در اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شده است.

گفتنی است که این نمایشگاه در سه سطح شرکت‌کنندگان در نمایشگاه، برگزیدگان استانی و ملی و همچنین طرح‌های کلان ملی منتخب فناوری و طرح‌های برجسته ستادی توسعه فناوری به مدت سه روز برگزار شد.


بنگاه‌های برتر حقوق مصرف‌کنندگان معرفی می‌شوند

سیدمحمود نوابی، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از معرفی بنگاه‌های برتر حامی حقوق مصرف‌کننده در روز نهم اسفند ماه خبر داد. به گزارش شاتا، نوابی گفت: این سازمان از سال 1380 و در روز نهم اسفند ماه هر سال، بنگاه‌های اقتصادی برتر حامی حقوق مصرف‌کننده را طی مراسمی با حضور مسوولان کشوری و مدیران بنگاه‌های اقتصادی منتخب، به عموم مردم معرفی کرده و گواهینامه و تندیس‌های ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را به آنها اعطا می‌کند. نوابی با اشاره به اهداف این همایش گفت: هدف از اعطای گواهینامه و تندیس‌های ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارایه‌دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارایه‌دهندگان خدمات در جهت ارایه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به‌موقع و ارایه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرف‌کنندگان به استفاده از کالای دارای نشان ملی استاندارد است.


ضرورت کاهش سود بانکی برای تقویت تولید

احمد کیمیایی، عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان کیسه‌های پلی‌پروپیلن با بیان اینکه پتانسیل بالایی برای صادرات محصولات پایین‌دستی پتروشیمی به کشورهای همسایه داریم، گفت: در حال حاضر سودهای سنگین تسهیلات بانکی تولیدکنندگان را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است. کیمیایی در گفت‌وگو با تسنیم، با تاکید بر شرایط مناسب برای صادرات محصولات پایین‌دست پتروشیمی در کشور، اظهار کرد: مزیت‌های مهمی در این صنعت داریم. انرژی ارزان، نیروی انسانی ارزان قیمت و همچنین مسیرهای بسیار مناسب برای صادرات و دسترسی به بسیاری از کشورها از جمله مزیت‌های ما برای تولید و صادرات محصولات پایین‌دستی صنایع پتروشیمی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر