مذاکرات گمرکی میان ایران و ترکیه در آستانه سفر رییس‌جمهور ترکیه

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۳۹

ایرنا موضوعات مشترک گمرکی میان ایران و ترکیه در آستانه سفر رییس‌جمهور ترکیه به تهران بحث و بررسی شد. این اقدام در دیدار رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران با مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران صورت گرفت. سفیر ترکیه با اشاره به اینکه در حوزه وظایف گمرک تقاضای همکاری زیادی با جمهوری اسلامی ایران داریم، تاکید کرد: موضوعات مشترک گمرکی میان دو کشور شامل سه بخش است، یکی مباحث مطرح شده در دیدار نورالدین جانیکلی وزیر گمرک و تجارت ترکیه با طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص چگونگی گسترش همکاری‌های گمرکی، دیگری موضوعات مرتبط با حمل و نقل و در نهایت مشکلات سرمایه‌گذاران ترکیه در ایران که باید سعی کنیم جهت حل این مشکلات عمل‌گرایانه پیش برویم.

همچنین در ادامه سفیر ترکیه بر انتقال حجم بار از مرز گوربلاغ - بازرگان به مرز اسن دره - سرو تاکید کرد و اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مرز کاپی‌کوی - رازی را هم توسعه خواهیم داد. هاکان تکین در ادامه به موضوع دیدار رییس‌جمهور ترکیه از ایران اشاره کرد و گفت: این دیدارها قبل از آن دیدار کارساز خواهد بود. کرباسیان رییس کل گمرک ایران هم گفت: مرز

سرو‌- اسن دره وضع نابسامانی دارد و امکانات این مرز در شأن ترکیه و ایران نیست.

رییس‌کل گمرک ایران در ادامه به مرز رازی - کاپی کوی اشاره کرد و گفت: این مرز می‌تواند به یکی از بهترین گمرکات مسافری تبدیل شود، آنچه ما مشاهده می‌کنیم نشان از افزایش مسافران ورودی و خروجی از این مرز دارد.

کرباسیان اظهار داشت: جاده خوی - رازی - کاپی کوی هم باید ساماندهی شود و می‌توان برای این کار از بخش خصوصی هم کمک گرفت. رییس‌کل گمرک ایران گفت: پنجره واحد تجارت فرامرزی بهترین راه‌حل برای تسهیل تجارت میان ایران و ترکیه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر