نتانیاهو: هرکاری می‌کنم که توافق انجام نشود

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۵

تلاش‌های شبانه‌روزی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با هدف سنگ‌اندازی در مقابل مذاکرات در حال انجام هسته‌یی میان ایران و گروه1+5 همچنان ادامه دارد. این در حالی است که طی روزهای اخیر برخی رسانه‌های بین‌المللی اسنادی را منتشر کرده‌اند که حاکی از آن است که اختلافات در میان خود صهیونیست‌ها در این خصوص به اوج خود رسیده است. این اسناد از یک‌سو نشان از آن داشتند که صحبت‌ها و ادعاهای نتانیاهو حتی با تایید سازمان جاسوسی این رژیم یعنی موساد نیز ندارد و از سوی دیگر تاکید وی برای سخنرانی در کنگره امریکا هم در حالی که کاخ‌سفید از او دعوتی نکرده است، این اختلافات را افزایش داده است.

اما در تازه‌ترین تلاش‌ها، نتانیاهو گفته است: وظیفه من ایجاب می‌کند تا هر اقدامی را برای جلوگیری از دست‌یابی به توافق هسته‌یی میان ایران و گروه1+5 انجام دهم. بنابراین، به واشنگتن می‌روم. زیرا کنگره امریکا آخرین عامل بازدارنده برای دستیابی به این توافق است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی گفت که هر کاری انجام می‌دهد تا روند دستیابی به یک توافق هسته‌یی میان ایران و گروه 1+5 را متوقف کند. نتانیاهو با اشاره به اینکه اطلاعاتی که در روزهای اخیر به وی رسیده است، باعث تشدید نگرانی درباره احتمال دستیابی به توافق هسته‌یی شده است، گفت: «به‌عنوان نخست‌وزیر وظیفه من ایجاب می‌کند تا هر اقدامی را برای جلوگیری از دستیابی به توافق هسته‌یی میان ایران و گروه1+5 انجام دهم. بنابراین، به واشنگتن می‌روم. زیرا کنگره امریکا آخرین عامل بازدارنده برای دستیابی به این توافق است.» وی افزود: درصورت انجام توافق هسته‌یی با ایران، این کشور تبدیل به یک دولت هسته‌یی می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر