نه تحریم، نه تحقیر و نه ادامه تحریم

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۲

چهاردهمین سفر استانی رییس‌جمهوری به قم با استقبال گسترده مردم این شهر از دیروز آغاز و تا امروز (پنج‌شنبه) ادامه پیدا می‌کند. در سفری که علاوه بر افتتاح برخی پروژه‌ها و نیز به‌زمین‌زدن کلنگ احداث برخی دیگر، وی درخصوص کارنامه اقتصادی و نیز سیاست خارجی دولتش صحبت کرد و از وفاداری کابینه به اجرای وعده‌های انتخاباتی خبر داد.


استقبال گسترده مردم از روحانی

حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان دیروز در سفری که به استان قم داشت از همان ایستگاه راه‌آهن تا میدان مطهری و از میدان مطهری تا سه‌راه بازار و از سه‌راه بازار تا حرم حضرت معصومه(س) مورد استقبال گرم مردم این شهر قرار گرفت. البته در این میان برخی از افراد تندرو و افراطی با در دست گرفتن دست‌نوشته‌هایی سعی در اخلال در استقبال از رییس‌جمهور داشتند که با واکنش مردم و شعارهای حمایت‌آمیز آنها از دولت تدبیر و امید مواجه می‌شدند. جمعیت حاضر در سخنرانی حسن روحانی به‌اندازه‌یی بود که علاوه بر صحن امام‌رضای حرم حضرت معصومه(س) بخشی از میدان آستانه و خیابان ارم نیز جمعیت بسیاری را در خود مشاهده می‌کرد.

رییس دولت یازدهم که با حضور در صحن حضرت معصومه(س) و با یادآوری خاطرات دوران پیروز انقلاب، شعف خاصی به سخنرانی‌اش داده بود با تقدیر از زنان قمی که با تمام توان خود در برابر دژخیمان ایستادند و با خون خود پیروزی انقلاب را به ما هدیه دادند، بر شیرزنان این سرزمین درود بیکران فرستاد. به گزارش ایلنا روحانی که با شعارهای«روحانی حمایتت می‌کنیم»، «توافق هسته‌یی حمایت‌حمایت»، «اصلاحات زنده‌باد، روحانی پاینده باد»، «روحانی متشکریم» و «صلی‌علی محمد یاور رهبر آمد»، مورد استقبال قرار گرفت، در جمع مردم استان قم و در صحن حرم حضرت معصومه(س) گفت: زنان قم در رقم زدن تاریخ انقلاب نقش بسزایی داشتند. شاید مردم ایران و جهان کمتر بدانند جرقه قیام 15خرداد از بانوان قم شروع شد. رییس دولت همچنین دیروز در بدو ورودش به این شهر در ایستگاه راه‌آهن کلنگ احداث خط ریلی دو‌طرفه تهران-قم-اصفهان را به زمین زد و ابراز امیدواری کرد که قطار سریع‌السیر برقی در این مسیر به‌زودی راه خواهد افتاد.


تاکید بر انجام تحقق وعده‌های انتخاباتی

اما رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به تمام وعده‌هایش که در 24خرداد92 داده، وفادار می‌ماند، عنوان کرد: شعار دولت نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بود.

رییس شورای عالی امنیت ملی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما همواره به منتقدان احترام می‌گذاریم و به آنها همانند حامیان خود نگاه کرده و اعلام می‌کنیم که آنها هم از حمایت دولت بهره‌مند هستند، گفت: باید بدانیم تخریب در این کشور جایی ندارد و تخریبگران خانه کهنه خود را ویران می‌کنند.

وی افزود: تخریب‌کنندگان مگر آمار اقتصادی 18ماهه را ندارند؟ مگر کنترل تورم و رشد اقتصاد کشور را نمی‌بینند؟ در طول 18ماه گذشته حدود هفت‌هزار واحد صنعتی نیمه‌تمام کشور راه‌اندازی شده، 20هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان‌های ایلام، خوزستان و سیستان و بلوچستان زیر پوشش آبیاری مدرن و قطره‌یی قرار گرفته‌ است. مگر آمار را نمی‌بینند؟ مگر تسهیل فضای کسب‌و‌کار را نمی‌بینند؟ رتبه کشور نسبت به سال گذشته 22رتبه ترقی داشته است و از 150 به 130 رسیده است؟

رییس دولت یازدهم یادآور شد: در زمینه گاز 100میلیون مترمکعب تولید گاز را نسبت به سال گذشته افزایش داده‌ایم؛ واقعیت‌ها را ببینیم، آمار سال93 را با سال‌های قبل مقایسه کنیم بدانیم اگر کار مهمی شده به‌دست شما و با همراهی شما انجام شده است.


ادامه مذاکرات با اقتدار و بی‌حاشیه

رییس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های دولت در بحث سیاست خارجی گفت: بحث فعالیت‌های هسته‌یی و مذاکرات را با اقتدار و بدون اینکه به حاشیه‌سازی‌ها توجه کنیم، ادامه دادیم و ادامه هم خواهیم داد. در سال گذشته و در مذاکرات هسته‌یی یک قدم موفق برداشتیم و آن توافق موقت بود که در سایه آن بخشی از تحریم‌ها برداشته شد.

رییس دولت یازدهم در بدو ورود و به‌زمین‌زدن کلنگ ایستگاه راه‌آهن خط ریلی دوطرفه تهران-قم-اصفهان افزود: به‌حول و ‌قوه الهی این طرح مهم را شروع کردیم و ادامه خواهیم داد و اعتبار لازم و LCهای لازم در این خصوص که دو‌میلیارد و 600میلیون دلار است در چند روز گذشته فراهم شده است؛ با اطمینان می‌گویم این طرح اجرایی و به بهره‌برداری خواهد رسید. وی در ادامه به افتتاح آزادراه قم- گرمسار و پروژه انتقال آب‌ شیرین به شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: 270میلیون مترمکعب آب به قم می‌رسد و ان‌شاالله این آب شرب از لحاظ استمرار و کیفیت شرایط خوبی خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر