کاهش سود خالص بانک اچ‌اس‌بی‌سی انگلیس

۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۲۹

سود بانک اچ اس بی‌سی انگلیس به‌علت جریمه‌هایی که در سال گذشته پرداخت کرد 15درصد کاهش یافت.

در شرایطی که بانک بزرگ اچ اس‌ بی‌سی انگلیس با پیامدهای گسترده ناشی از ماجرای سوییس‌لیکس روبه‌رو شده، مسوولان این بانک اعلام کردند: به‌علت جریمه‌هایی که سال گذشته به اداره تنظیم مقررات بانکی پرداخت کرده‌اند، سود این شرکت 15درصد کاهش یافته است.

سود خالص این بانک انگلیسی در سال گذشته13میلیارد و 700میلیون دلار (12میلیارد یورو) اعلام شد. بنا به اذعان مسوولان اچ اس بی‌سی در سال گذشته درآمدهای کمتری از محل فروش سهام نسبت به سال 2013 عاید این بانک بزرگ انگلیسی شد و تاثیر منفی افزایش هزینه‌ها، کاهش درآمدها، جریمه‌های مالی، هزینه حل و فصل پرونده‌های قضایی، پرداخت غرامت به مشتریان انگلیسی و تامین اعتبارات مالی مربوطه موجب کاهش سود این بانک در سال گذشته شد. سال گذشته بانک اچ اس‌ بی‌سی قبول کرد یک میلیارد و 900میلیون دلار به دولت امریکا بپردازد تا به این ترتیب از پیگردهای قضایی به اتهام پولشویی در امان بماند. گردش مالی بانک اچ اس بی‌سی انگلیس نیز در سال گذشته 3.5 درصد کاهش یافت و به 61 میلیارد و 200میلیون دلار (53 میلیارد و 800 میلیون یورو) رسید. مسوولان بانک اچ اس بی‌سی همچنین یک بار دیگر در رابطه با ماجرای سوییس‌لیکس عذرخواهی و پیش‌بینی کردند فضای بازرگانی در جهان در 2015 تحت تاثیر ابهامات و تردیدهای گسترده که ربطی به نحوه مدیریت بانک ندارد، تضعیف خواهد شد. اچ اس بی‌سی در بیانیه خود برخی از عواملی را که منجر به ایجاد چنین فضایی در بخش تجارت بین‌المللی می‌شوند، برشمرد: پیامدهای ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیک، نگرانی‌ها و ابهامات مربوط به وضعیت اقتصادی منطقه یورو، تغییر و تحولات سیاسی و ناکارآمدی سیاست‌های غیرمتعارف بانک‌های مرکزی کشورهای منطقه.

گروه مالی اچ اس بی‌سی همچنین اعلام کرد که دوشنبه نتایج مطالعات خود را درباره خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا منتشر خواهد کرد. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس که در انتخابات ماه مه نیز برای بقای خود در سمت کنونی‌اش مبارزه خواهد کرد به مردم انگلیس قول داده است درخصوص وضعیت انگلیس در اتحادیه اروپا همه‌پرسی برگزار خواهد کرد. کارشناسان بانک اچ اس بی‌سی بر این عقیده هستند که اگر لندن برای ایجاد اصلاحات بنیادین در داخل اتحادیه اروپا تلاش کند به مراتب بهتر و مفیدتر از آن است که بخواهد به تنهایی دست به ماجراجویی بزند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر