بازار سرمایه

۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۲۲

تلاش برای بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها

آخرین جلسه‌یی که با وزارت نفت و همکاران پالایشگاهی و مدیران سازمان بورس داشتیم مصوب شد که بعد از اینکه اطلاعیه قیمت نفت خام به پالایشگاه‌ها ابلاغ شد، پالایشگاه‌ها محاسبات‌شان را انجام بدهند، تا با انتشار EPS‌ها در کدال این شرکت‌ها بازگشایی شوند.

به گزارش سنا، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، درخصوص بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها افزود: طبق مصوبات آخرین جلسه‌یی که با مدیران شرکت‌های پالایشی به سرانجام رسید مقرر شد که این شرکت‌ها پس از دریافت اطلاعات قیمت نفت خام، محاسبات را انجام دهند و EPS خود را اعلام کنند تا نسبت به بازگشایی نماد آنها اقدام شود.

محمدرضا عربی، در این خصوص افزود: سازمان بورس با تلاش فراوان، سعی در بازگشایی نماد این شرکت‌ها تا پایان سال دارد و امیدواریم با همکاری شرکت پالایش و پخش در ارسال اطلاعیه قیمت‌ها، شاهد بازگشت این نمادها به بازار باشیم.


تقاضای خروج بهره مالکانه از بودجه سالانه

پس از پیگیری‌های مجدانه سهامداران صنعت سنگ‌آهن، سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس اوراق بهادار تهران موضوع بهره مالکانه 25درصدی معادن از صحن علنی مجلس به کمیسیون تلفیق برگشت خورد و کمیسیون مزبور از امروز به بعد موضوع کاهش نرخ بهره مالکانه را مجددا بررسی خواهد کرد.

در پی این اتفاق مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران بار دیگر از نمایندگان مجلس خواست تا به درخواست‌های مکرر سهامداران صنعت سنگ آهن توجه کنند. حسن قالیباف‌اصل در پاسخ به این سوال که آیا شایعات مربوط به تعدیل بهره مالکانه معادن تا 15 درصد فروش درست است، گفت: بحث اصلی ما خارج شدن موضوع بهره مالکانه معادن از بودجه سالانه است و اینکه دریافت هر گونه هزینه‌یی از این شرکت‌ها طبق قانون معادن و اساسا بر مبنای قانونی بلندمدت انجام شود. مدیرعامل شرکت بورس در عین حال از اقدام اعضای کمیسیون تلفیق درخصوص بررسی مجدد موضوع بهره مالکانه قدردانی و ابراز امیدواری کرد: خروجی جلسات کمیسیون تلفیق به نفع بازار سرمایه تمام شود. در همین حال اسماعیل جلیلی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه 94 از ارایه پیشنهاد سازمان بورس درخصوص بهره مالکانه به این کمیسیون خبر داد و گفت: این پیشنهاد قرار است که در جلسه کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: هر چند در این پیشنهاد بحث تعدیل بهره مالکانه تا 15 درصد مطرح شده، اما بحث خروج کل موضوع از بودجه مطرح است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر