دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۱۲

اردوغان پس از نوروز به ایران می‌آید

سفیر ترکیه در ایران گفت: درحال آماده کردن مقدمات سفر رییس‌جمهوری ترکیه به ایران هستیم و این دیدار بلافاصله پس از عید نوروز صورت خواهد گرفت. رضا هاکان تکین در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در مراحل پایانی قطعی کردن تاریخ سفر رییس‌جمهوری ترکیه به ایران هستیم و این دیدار بلافاصله بعد از عید نوروز خواهد بود. وی افزود: ما مایلیم این دیدار فقط یک دیدار تشریفاتی نباشد و نتایج ملموسی برای بهبود روابط دو کشور در همه زمینه‌ها داشته باشد.


مذاکرات باوجود دشواری با قوت درحال انجام است

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌یی چین در گروه 1+5 گفت که باوجود برخی مشکلات، مذاکرات با قوت درحال انجام است. وانگ‌چون روز دوشنبه در گفت‌وگویی کوتاه با شبکه تلویزیونی سی.سی.تی.وی چین اظهار داشت: همه کشورهای حاضر در این نشست تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها به‌کار گرفته‌اند و این امیدواری که مذاکرات نتیجه‌بخش باشد، وجود دارد. وی به‌وجود برخی دشواری‌ها در مسیر این مذاکرات اشاره کرد و گفت: هر چه به سمت مراحل پایانی این مذاکرات نزدیک می‌شویم، این دشواری‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد.


ادامه تلاش‌ها برای تقویت مناسبات حماس با ایران

مسوول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی حماس از تداوم تلاش‌های این جنبش برای تقویت مناسباتش با ایران خبر داد. به گزارش ایسنا، اسامه حمدان تصریح کرد: حماس درصدد گسترش و توسعه روابط خود با عقبه عربی و اسلامی‌اش و دوستداران آرمان فلسطین و حامیان آن در سراسر جهان ازجمله ایران است. او خاطرنشان کرد: تماس‌ها و رایزنی‌ها و تلاش‌ها برای گسترش روابط با ایران و قرار دادن آن در مسیر طبیعی‌اش همچنان ادامه دارد، باوجود اینکه این تلاش‌ها با موانعی مواجه شده است، ولی حماس سعی دارد از آنها عبور کند.


وزیر امور خارجه استرالیا به ایران می‌آید

یک روزنامه استرالیایی از سفر وزیر امور خارجه این کشور به ایران در ماه آوریل خبر داد. به نوشته روزنامه سیدنی‌مورنینگ، هرالد جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا قرار است در ماه آوریل به دعوت محمدجواد ظریف همتای ایرانی‌اش به تهران سفر کند. این نخستین باری است که در طول بیش از یک دهه گذشته یک مقام ارشد دولت استرالیا به ایران سفر می‌کند. به نوشته این روزنامه این سفر می‌تواند به ایجاد فرصت‌های اقتصادی پرسود برای استرالیا در زمینه‌های تجارت گوشت، گندم، آموزش و دیگر زمینه‌ها منجر شود.


درک کیسینجر از برنامه هسته‌ای ایران محدود است

سیدحسین موسویان دیپلمات سابق کشورمان طی یادداشتی در پایگاه تحلیلی المانیتور اظهارات اخیر هنری کیسینجر، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی اسبق امریکا درباره مذاکرات هسته‌یی با ایران را نقد کرد. به گزارش تسنیم، این سیاستمدار مشهور امریکایی اخیرا در اظهاراتی با انتقاد از مذاکرات فعلی برای حل و فصل مسایل مربوط به برنامه هسته‌یی ایران گفته بود تاثیر این روش حرکت از جلوگیری از انتشار سلاح‌های اتمی به سمت مدیریت آن است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر