حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۸۵

شماره‌گذاری خودروها با 50 تا 100 هزارتومان

خانه ملت با موافقت نمایندگان به نیروی انتظامی اجازه داده شد بابت شماره‌گذاری خودروها از 50 تا 100هزارتومان دریافت و به خزانه‌داری کل واریز کند. نمایندگان در نشست علنی دوشنبه 4 اسفند مجلس شورای اسلامی، درجریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه1394، با پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای الحاق یک تبصره به این لایحه با 102 رای موافق، 46 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر موافقت کردند. براساس این تبصره الحاقی به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اجازه داده می‌شود بابت شماره‌گذاری خودروها اعم از نوشماره، نقل‌وانتقال و تعویض پلاک خودروهایی که ارزش آنها به قیمت رسمی یا کارشناسی توسط مراجع ذیربط بیش از 500میلیون ریال است را یک‌میلیون ریال و کمتر از 500میلیون ریال را 500هزار ریال دریافت و به خزانه‌داری کل واریز کند.


خودرو دو نرخی شد!

ایسنا برخی از خودروهای عرضه شده در بازار آزاد به‌دلیل تفاوت پلاک (93 و 94) با دو نرخ متفاوت به فروش می‌رسند. از حدود دو هفته پیش عرضه خودروهای داخلی با پلاک سال آینده (94) آغاز شده است. این موضوع باعث شده که این خودروهای داخلی تنها به‌دلیل تفاوت پلاک (93 و 94) با دو قیمت متفاوت به فروش برسند. در این زمینه فعالان بازار خودرو می‌گویند که قیمت خودروهای داخلی عرضه شده با پلاک94 به‌طور میانگین یک‌میلیون و500هزارتومان گران‌تر از مدل پلاک93 این محصولات است. به‌عنوان مثال هم‌اکنون خودرو پراید پلاک94 حدود یک‌میلیون تومان گران‌تر از مدل93 این محصول به فروش می‌رسد. تفاوت قیمت مدل93 با 94 سراتوی تولیدی سایپا نیز حدود 2.5میلیون تومان است.


اتصال راه‌آهن قزوین به آستارا تا سال 95

ایسنا وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده در صورتی که منابع مالی مورد نیاز تامین شود راه‌آهن بزرگ قزوین- رشت-انزلی - آستارا در آینده‌یی نزدیک تکمیل خواهد شد. آخوندی ضمن ابراز رضایت از روند پیگیری طرح ساخت راه‌آهن قزوین - آستارا اعلام کرده در صورتی که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را برای این طرح طبق زمان بندی‌های انجام شده تامین کنیم این پروژه تا سال 95 تکمیل خواهد شد. اصلی‌ترین نقطه امیدواری وزارت راه و شهرسازی برای تامین سرمایه این طرح بزرگ نه سرمایه‌گذاران داخلی که خارجی‌ها هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر