اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۷۹

شرایط آغاز ساخت تونل ۲ طبقه صیاد در سال آینده

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در صورت تصویب شورا ساخت تونل دو طبقه صیاد شیرازی در سال آینده در دستورکار قرار می‌گیرد. به گزارش ایسنا، علی امام درخصوص پروژه بعثت افزود: این پروژه به صورت پل بوده و بحث طراحی آن در حال انجام است. مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ادامه داد: اگر در بودجه سال آینده شورای شهر مصوب کند کار این پل آغاز می‌شود. وی در پاسخ به پرسشی درخصوص ساخت تونل دو طبقه بزرگراه صیاد گفت: در بخشی از پروژه کار آغاز شده است. به گفته امام در تقاطع بزرگراه امام علی، صیاد شیرازی و ارتش کار را آغاز کرده‌ایم و انحراف ترافیکی انجام شده است. وی با اشاره به اینکه در بخش تونل صیاد طراحی فاز یک انجام شده است، اظهار کرد: طراحی فاز دو و اجرای آن در صورت تصویب شورای شهر در سال آینده در دستورکار قرار می‌گیرد. امام درخصوص منابع مالی این پروژه گفت: هنوز مشخص نیست که فاینانس‌های این پروژه داخلی یا خارجی باشد.


ورود ۲۰۰ تویوتا کمری به ناوگان تاکسیرانی پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود ۲۰۰ تویوتا کمری به ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: این تاکسی‌ها منتظر شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی هستند. جعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه مدیریت شهری اصراری بر خرید خودروهای خارجی ندارد، گفت: اگر خودروسازی بتواند خودروهای باکیفیت یا هیبریدی برای ما تولید کند اولویت ما خرید از شرکت‌های داخلی است اما اگر خودروی بی‌کیفیت به ما تحویل داده شود ترجیح می‌دهیم این خودروهای با کیفیت را از خارج خریداری کنیم. وی تصریح کرد: هنوز وارد‌کنندگان نتوانستند خودروی هیبریدی وارد کشور کنند و تحول خاصی در این بخش نداشتیم اما با توجه به مصوبات اخیر شورای عالی هماهنگی ترافیکی کشور اجازه ورود خودروی یورو ۵ به ناوگان تاکسیرانی را داریم و در حال حاضر تعدادی خودروی یورو ۵ خریداری و منتظر آن هستیم که پلیس اجازه شماره‌گذاری آن را بدهد. معاون شهردار تهران اضافه کرد: هنوز مشخص نیست در چه بخشی از این خودروها استفاده کنیم.


تمهیدات جدید اتوبوسرانی برای سال نو

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از تمهیدات اتوبوسرانی برای خطوط پرتردد در اسفندماه خبر داد. پیمان سنندجی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تمهیدات سازمان اتوبوسرانی در آستانه نوروز به استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان موجود اشاره کرد و گفت: افزایش توان نظارتی و گشت‌های خطوط و تقویت خطوط منتهی به محدوده‌های پر ازدحام همچون مراکز تجاری در قالب طرح «استقبال از بهار» مورد تاکید قرار دارد. وی گفت: راه‌اندازی ۵ خط شبانه علاوه‌بر خطوط شبانه‌روزی موجود، افزایش دو ساعت به ساعات کار خطوط پر تقاضا و سرویس‌رسانی ویژه برای جا‌به‌جایی مسافران به حرم حضرت امام (ره) و بهشت زهرا (س) در پنج‌شنبه آخر سال و ۱۳ فروردین (روز طبیعت) از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده است.


احداث 10 زمین چمن در تهران

شهردار منطقه 6 از ارتقای دو برابری فضای سبز در سطح منطقه خبر داد و احداث بیش از 10 زمین چمن مصنوعی در این منطقه خبر داد. عظیم بابایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: 420 مترمربع در پارک ایرانشهر با فنس‌کشی اطراف زمین و همچنین تجهیز زمین و احداث زمین چمن مصنوعی گاندی در خیابان ولیعصر با 50 درصد پیشرفت فیزیکی به متراژ 1134 مترمربع، ازجمله این اقدامات است. وی همچنین به احداث زمین چمن مصنوعی در خیابان به‌آفرین نبش خیابان سپاس به متراژ 400 مترمربع، احداث زمین چمن مصنوعی در لانه جاسوسی با متراژ 540 مترمربع، احداث زمین چمن مصنوعی در خیابان اعتماد‌زاده - پارک اقاقیا به متراژ 500 متر مربع اشاره کرد.


آغاز عملیات خط 2مترو اصفهان در سال آینده

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، در سال آینده عملیات اجرایی دپوی خط دو قطار شهری در خیابان زینبیه آغاز خواهد شد. به گزارش تعادل، علیرضا صلواتی اظهار داشت: طرح‌های حمل و نقلی ویژه‌یی در منطقه ۱۴ پیش‌بینی شده است. وی اذعان داشت: چند خیابان جدید در دستورکار منطقه قرار گرفته به طوری که بسیاری از این خیابان‌ها در دل بافت فرسوده احداث می‌شود و می‌تواند علاوه‌بر بازگشایی بسیاری از گلوگاه‌ها، محرک توسعه منطقه نیز باشد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به شروع عملیات اجرایی دپوی قطار شهری گفت: در سال آینده عملیات اجرایی دپوی زینبیه آغاز خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر