دور دنیا

۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۷۰

ارتباط بیماری با کلمات خشن

ایسنا| پژوهشگران امریکایی در تحقیقات خود دریافته‌اند، طرد شدن اجتماعی و شنیدن کلمات خشن و بی‌رحمانه می‌تواند سبب بروز بیماری‌های التهابی شود. در این پژوهش از 124داوطلب خواسته شد که در مقابل هیاتی از ناظران سخنرانی کنند و رفتارهای محرک روانی را در مقابل آنها از خود بروز دهند؛ تحلیل بزاق این افراد نشان داد، میزان دو نشانگر التهابی در ناظران با مشاهده این رفتارها افزایش پیدا کرد. سپس یک‌چهارم از داوطلبان بازی‌های رایانه‌یی انجام دادند و به سایر داوطلبان اجازه بازی‌کردن داده نشد؛ اسکن‌های مغزی نشان داد، با این اقدام فعالیت دو منطقه مغزی مرتبط با طرد شدن اجتماعی افزایش پیدا کرد. شرکت‌کنندگانی که فعالیت مغزی آنها در این دو منطقه بیشتر بود، واکنش‌های التهابی بالاتری داشتند. درک بهتر نقش مغز در حالات مرتبط با بیماری‌های التهابی مانند آسم، آرتریت، افسردگی و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌تواند به تولید داروهای جدید برای درمان منجر شود.


کامل‌ترین چراغ قوه جهان

مهر| به‌تازگی چراغ‌قوه‌یی ساخته شده که به‌دلیل برخورداری از مجموعه متنوعی از فناوری‌های نوین لقب «چاقوی سوییسی دیجیتالی» را گرفته است.

طبیعت‌دوستانی که راهی مناطق جنگلی و کوهستانی می‌شوند معمولا از وسایلی نظیر چراغ‌قوه، سیستم موقعیت‌یاب جهانی، بی‌سیم و وسایل مشابه دیگری استفاده می‌کنند. اکنون یک شرکت تمام این کاربردها را در یک دستگاه کوچک گردآورده و آن را پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین چراغ‌قوه جهان خوانده است. این دستگاه کوچک اما چندمنظوره، بیش از هر چیز چراغ‌قوه قدرتمندی است که سطح قابل‌توجهی از محیط را در تاریکی مطلق شب روشن می‌کند. نمایشگر جی‌پی‌اس و قطب‌نمای دیجیتالی از دیگر قطعات کاربردی این فناوری جدید به‌شمار می‌آید. سیستم ارسال پیام متنی و صوتی دیجیتالی برای برقراری ارتباط صاحب این چراغ‌قوه با سایر افرادی که دارای این محصول جدید هستند، هم از دیگر امکانات آن است.


سالاد برای استحکام استخوان

باشگاه خبرنگاران| تحلیل استخوان درواقع یک فرآیند طبیعی است که مصرف نمک زیادی می‌تواند روند آن را افزایش دهید و برای کاهش آن می‌توانید موادی مانند اسفناج، برگ چغندر، آووکادو، سیب‌زمینی شیرین، چغندر، پرتقال، به‌طور و کشمش را در بن رژیم غذایی خود بگنجانید.

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد میوه و سبزیجات نقش مهمی در کاهش پوکی استخوان دارد. بررسی تحقیقات جدید در پوکی استخوان بین‌المللی منتشر شده نشان ‌داده که ترکیبات طبیعی در میوه‌ها و سبزیجات به‌نام نمک‌های پتاسیم قلیایی میزان دفع کلسیم از ادرار را کاهش ‌داده و باعث استحکام استخوان‌ها می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر