بخش خصوصی وارد بحث جشنواره‌ها شود

۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۶۵

کامبیز درم بخش از پیشکسوتان هنر کاریکاتور ایران که با یک اثر در جشنواره هنرهای تجسمی فجر شرکت کرده، معتقد است: بخش خصوصی باید اسپانسر آثار هنری شود و از هنرمندان حمایت کند.

وی درباره روند فعلی جشنواره فجر که از حالت رقابتی خارج شده، گفت: از یک نظر خوب است که دولت در کارهای هنری دخالت نمی‌کند. اما این مسوولیت و انجمن‌ها که مسوول این کار‌ها هستند در واقع دچار مشکل می‌شوند چون بودجه لازم برای برگزاری این برنامه‌ها را ندارند و باعث می‌شود نتوانند آنطور که می‌خواهند نمایشگاه‌ها را برقرار کنند.

درم بخش اضافه کرد: به هر حال مشکل از دو سو وجود دارد. اگر برگزاری نمایشگاه به عهده دولت باشد بودجه تامین می‌شود اما دخالت و نظارت دولت روند کار را دچار مشکل می‌کند و از سوی دیگر اگر به دست انجمن‌ها باشد، بودجه لازم برای این کار وجود ندارد.

وی راه‌حل فرا روی این مشکلات را سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و اضافه کرد: بخش خصوصی باید با سرمایه‌گذاری از آثار هنری و هنرمندان حمایت کند همان‌گونه که در بسیاری کشور‌ها از جمله ترکیه به این نحو عمل می‌شود. در چنین رویکردی بانک‌ها یا افراد سرمایه‌دار برای اینکه اسم و رسم‌شان را معرفی کنند بخشی از بودجه خود را به کارهای هنری اختصاص می‌دهند و این باعث رونق هنر می‌شود چون به هرحال اغلب هنرمندان از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند که بخواهند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

وی در پایان افزود: رقابت باعث پویایی کار می‌شود اما به هر حال باید ارگانیزه شود. به نظر من بهتر است اگر می‌خواهیم جشنواره رقابتی داشته باشیم این جشنواره را بخش خصوصی برگزار کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر