نصب سامانه‌های فروش در 10گروه از مشاغل از سال94

۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۵۰


اتاق اصناف ایران| مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: در راستای شفاف‌سازی مبادلات تجاری و فعالیت‌های مالی، همسو با اهداف طرح تحول اقتصادی و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و اجرای تبصره1 ماده۷۱ قانون نظام صنفی و ماده۱۲۱ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم جمهوری اسلامی ایران، 10گروه دیگر از مشاغل واحدهای صنفی ملزم به نصب صندوق مکانیزه فروش در سال1394 شدند.

محمدرضا جعفریان افزود: بر همین اساس هر سال باتوجه به اولویت‌های در نظر گرفته شده از سوی سازمان امور مالیاتی تعدادی از صنوف ملزم به نگهداری این‌گونه صندوق‌ها شده‌اند که دستاوردهایی برای آنها به همراه خواهد داشت.

بر‌اساس این خبر، از نظر سازمان امور مالیاتی سخت‌افزار سامانه فروش باید دارای ویژگی‌های ذیل باشد:۱- صاحبان مشاغل قادر باشند متناسب با کاربرد و نیاز خود آن را انتخاب کنند. ۲- از لحاظ کیفیت باید شرایط استفاده در محیط‌های تجاری را داشته باشد. ۳- قابلیت نصب و اجرای نرم‌افزارهای مورد تایید سازمان امور مالیاتی کشور را داشته باشد. ۴- قابلیت اتصال تجهیزات جانبی را داشته باشد. ۵- برحسب نیاز و توسعه کسب‌و‌کار صاحبان مشاغل، قابلیت ارتقا را داشته باشد. ۶- قابلیت اتصال به POS بانکی جهت فروش با استفاده از کارت‌های اعتباری را داشته باشد. جعفریان تصریح کرد: نصب صندوق مکانیزه به‌منزله شمولیت در مالیات بر ارزش‌افزوده نیست بلکه در اجرای ماده121 قانون برنامه توسعه پنجم و ماده71 قانون نظام صنفی و در راستای اجرای ماده169 مالیات‌های مستقیم مشمول شده و صرفا به‌منزله استفاده از صندوق‌های مکانیزه است و به‌منزله مشمول شدن در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده نیست و صرفا برای شناسایی فعالیت‌های اقتصادی واحدهای صنفی برای شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی

کشور است.

جعفریان تاکید کرد: تاکنون طی سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ بیست گروه از صاحبان مشاغل طی فراخوان‌های مرحله اول و دوم ملزم به استفاده از صندوق‌های فروش شده‌اند. همچنین به‌موجب اطلاعیه‌یی که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور صادر شده ۱۰گروه دیگر از صاحبان مشاغل در اولویت مرحله سوم قرار گرفته‌اند که به‌شرح ذیل از ابتدای سال۱۳۹۴ ملزم به نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش هستند.

جعفریان ادامه داد: واحدهای صنفی مکلف هستند برابر توافقنامه فی‌مابین سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران گزارش عملکرد را تا شهریور1394 به سازمان مالیاتی اعلام کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر