اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۴۵

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به بیت مرحوم آیت‌الله خاتمی

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای در پیامی درگذشت ام‌الشهید خانم خلیلی فرزند مرحوم آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی را تسلیت گفتند. متن پیام

رهبر‌معظم انقلاب به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سرکار بانوی مکرّم همسر گرامی مرحوم آیت‌الله خاتمی اعلی‌الله مقامه

مصیبت درگذشت صبیه‌ محترمه ‌ام‌الشهید خانم خلیلی رحمت‌الله‌علیها را تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای جنابعالی و دیگر بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌نمایم. خداوند آن مخدّره را با اولیائش محشور فرماید و مشمول رحمت و مغفرت قرار دهد.

سیّدعلی خامنه‌ای


بازگشت لایحه هدفمندی یارانه‌ها به کمیسیون تلفیق

ایرنا| روز گذشته علی لاریجانی، رییس مجلس نهم پیشنهاد کرد که تبصره 21 لایحه بودجه سال 94 کل کشور (طرح یارانه‌ها) برای بررسی بیشتر و افزایش هماهنگی میان دولت و مجلس برای رسیدن به یک راهکار مشترک به کمیسیون تلفیق بازگردد که نمایندگان با پیشنهاد وی موافقت کردند.


همکاری ایران و عراق در همه زمینه‌ها ضروری است

ایسنا| رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به منافع، ظرفیت‌ها و تهدیدات مشترک ایران و عراق، بر همکاری دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد.

محمد نهاوندیان در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی، با اشاره به روابط دوجانبه و شرایط و حوادث منطقه، تصریح کرد: منافع تهران و بغداد ایجاب می‌کند که دو کشور در همه حوزه‌ها نظیر میادین نفتی، ساخت بنادر، لایروبی اروندرود و مقابله با ریزگردها با یکدیگر همکاری کنند.


گرانی نرخ پیامک در سال ۹۴

مهر| با تصویب نمایندگان مجلس مقرر شد اپراتورهای تلفن همراه، سال آینده علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۱۰ریال از استفاده‌کنندگان خدمات پیامکی دریافت کنند. نمایندگان مجلس با ادامه بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه سال۹۴ کل کشور و با تصویب بند (الف) تبصره ۱۷ این لایحه مقرر کردند که «درآمدهای حاصل از ارایه خدمات و اجازه استفاده از امکانات بازارچه‌های مشترک مرزی، موضوع ردیف شماره ۱۴۰۱۱۵ جدول شماره ۵ این قانون به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود».


تاثیر مثبت حضور مدیران فنی برای توافق

ایلنا| پیروز مجتهدزاده تحلیلگر مسایل سیاست خارجی تاکید کرد: به نظر می‌رسد مذاکرات به حدی رسیده که نیاز است مسوولان فنی در کنار مذاکره‌کنندگان حضور داشته باشند تا تصمیم‌گیری با حضور همه مسوولان باشد.

وی افزود: اگرچه مذاکرات از سوی مسوولان وزارت خارجه پیگیری می‌شود اما برای رسیدن به توافق در سطح مدیران سیاسی، این مساله نیازمند رسیدن به تفاهم در سطح مدیران فنی است.


تدوین محتمل پیش‌نویس توافق در نوروز

ایسکانیوز| روزنامه امریکایی پیتسبرگ پست‌گزت طی یادداشتی با اشاره به حساسیت و اهمیت پرونده هسته‌یی ایران و انجام مذاکرات با 1+5 پیش‌بینی کرد تا قبل از 30 مارس (دهم فروردین) پیش‌نویس توافقنامه تکمیل و سرانجام تا 30 ژوئن توافق نهایی حاصل شود.


تحصیل 1202 عراقی در ایران

ایرنا| محمد فرهادی وزیر علوم کشورمان در دیدار با حسین ابراهیم صالح وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق با بیان اینکه یک‌هزارو202 عراقی در دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند گفت: تهران آماده جذب بیشتر دانشجویان عراقی است. وی همچنین خاطرنشان کرد که دانشگاه‌های ایران و عراق می‌توانند با یکدیگر تفاهم خواهرخواندگی امضا کنند.


انفجار در نزدیکی مقر سفیر ایران در طرابلس

ایسنا| یک مقام آگاه انفجار در منزل سفیر ایران در طرابلس لیبی را تایید کرد. این مقام آگاه با تایید حمله و انفجار در محل اقامت سفیر ایران در لیبی افزود: سفارت ما در لیبی تعطیل است و سفیر به این کشور تردد می‌کرده است. وی گفت: در این حادثه تروریستی کسی آسیب ندیده است. لازم به ذکر است که داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.


تروریسم جایی در سوریه ندارد

مهر| حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه تاکید کرد: سوریه صرفا راهکار سیاسی دارد و ‌معارضه اصیل و معتقد به راهکار سیاسی، مورد توجه حکومت سوریه هستند. وی افزود: اما معارضه مسلحی که با تروریسم نسبت داشته باشد جایی در آینده سوریه و منطقه نخواهند داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر