دلیل محرمانه‌ماندن اطلاعات گفت‌وگوهای هسته‌ای

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۴۳

مرضیه افخم درباره مسایل مطرح‌شده پیرامون پنهان‌کردن مذاکرات هسته‌یی ایران و 1+5 از سوی امریکا، گفت: در این ارتباط که اطلاعات گفت‌وگوهای هسته‌یی، از سوی کشورهای 1+5 در رسانه‌ها مطرح نشود، توافقی صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه مذاکرات در چارچوب تعیین‌شده ادامه دارد و طبق آن پیش می‌رود، ادامه داد: به‌همین دلیل ممکن است فضای مذاکرت با اظهارنظرهای غیرمسوولانه و حتی اظهارنظر بدخواهان گفت‌وگوها تحت تاثیر قرار بگیرد. وی اضافه کرد: طبعا در این شرایط برخی هستند که از این فضای به وجود آمده سوء‌استفاده خواهند کرد یا می‌تواند بر روند مذاکرات هسته‌یی تاثیر بگذارند. سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه طرف‌های مذاکره‌کننده باید به این مساله دقت داشته باشند، تاکید کرد: بنابراین چنین توافقی که به این مفهوم باشد که اطلاعات مذاکرات هسته‌یی از رسانه‌ها یا برخی کشورها پنهان شود، در دستور کار نبوده است.

افخم گفت: برای رسیدن به توافق باید همه طرف‌های مذاکرات هوشیاری لازم را داشته باشند تا مذاکرات در مسیر خود حرکت کند و حواشی ایجاد‌شده به این گفت‌وگوها آسیب وارد نکند. دستیار ویژه وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه مذاکرات بین ایران و گروه1+5 باید در همین محدوده باشد، تصریح کرد: سوءاستفاده هر طرف دیگری فراتر از 1+5 متاسفانه تاکنون وجود داشته و هر میزان اطلاعاتی که در اختیار برخی قرار گرفته است در جهت تخریب مذاکرات از آن استفاده شده است.

وی اظهار کرد: بنابراین تاکید بر حفظ جزییات گفت‌وگوها و همچنین متن مذاکرات هسته‌یی برای حفاظت از اصل مذاکره است و اینکه افکار عمومی به‌خاطر اطلاعات غیرواقعی و هدفمند به انحراف کشیده نشود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر