تفاهمنامه وزرای ارشاد و اقتصاد برای معافیت مالیاتی

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۴۲

وزیر ارشاد گفت: امکانات چاپی که ما در کشور داریم، امکانات بسیار خوبی است و دولت برای واردات موادی که ما نیاز نداریم از خارج وارد کنیم، باید محدودیت‌هایی ایجاد کند تا این صنعت در داخل کشور رشد کند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته پس از آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ در تالار وحدت و در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی را تشویق تولیدکنندگان برتر محصولات چاپی ذکر کرد و گفت: ویژگی امسال جشنواره صنعت چاپ این بود که برگزارکنندگان آن خود اهالی صنف و صنعتگران حوزه چاپ و عموم داوران آن هم از برجستگان همین حوزه بودند.

وی افزود: وقتی شما جمعی از کسانی را که کارهای بهتری ارایه کرده‌اند، به جامعه معرفی می‌کنید و آنها را تشویق می‌کنید، هم خودشان تشویق می‌شوند که کار بهتری را عرضه کنند و هم جامعه با آنها آشنا می‌شوند.

جنتی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت معافیت مالیاتی چاپخانه‌داران و اینکه آیا واحدهای چاپی هم مانند ناشران و کتاب‌فروشان از پرداخت مالیات معاف خواهد شد یا خیر؟ گفت: اینها مواردی است که با وزارت امور اقتصادی و دارایی داریم دنبال می‌کنیم و دوستان ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتبا جلساتی را با سازمان امور مالیاتی دارند و تا‌به‌حال هم قدم‌های خوبی برداشته شده است.

عضو کابینه یازدهم یادآور شد: تفاهمنامه‌یی بین وزارتین ارشاد و اقتصاد در حال امضا است که ما سرِ بعضی از قسمت‌های آن در حال چانه‌زنی با طرف مقابل هستیم تا بتوانیم نظراتمان را در این تفاهمنامه بگنجانیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به سوالی درباره نامه او به سخنگوی دولت در مورد تامین ۷میلیارد تومان کسری بودجه این وزارتخانه، گفت: باتوجه به اینکه نامه‌های بسیاری را روزانه امضا می‌کنم چندان در خاطرم نیست که مفاد این نامه چه بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر