مدیران ارشد باید معتقد به رای مردم باشند

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۳۹

گروه ایران|

از روز گذشته وزارت کشور با مشارکت وزارت خارجه و فعالان اقتصادی و صنعتی، برای بررسی عوامل تاثیرگذار در اقتصاد مقاومتی اقدام به برگزاری همایش دوروزه«اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌یی با تاکید بر نقش استانداران و سفیران» کردند تا در قالب یک اجلاس دوروزه حلقه‌های مفقوده توسعه اقتصادی و صنعتی را در جمع استانداران، سفرا و فعالان اقتصادی مورد ارزیابی کارشناسانه قرار دهند. در مراسم افتتاحیه این همایش، عبدالرضا رحمانی‌فضلی (وزیر کشور)، سیدمحمود علوی (وزیراطلاعات)، مرتضی سرمدی (قائم‌مقام وزیر امور خارجه) و سفرای کشورهای همسایه در ایران و همچنین روسای اتاق‌های بازرگانی استان‌ها و استانداران برگزار شد. ضمن اینکه رییس‌جمهور به‌عنوان سخنران ویژه این همایش در نوبت عصر، برنامه‌های دولت یازدهم برای رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی را تشریح کرد. حسن روحانی با تحلیل شرایط اقتصادی و بین‌المللی کشور گفت: «رشد اقتصادی کشور در گرو توسعه مناسبات

خارجی است.»


رشد اقتصادی تاپایان سال مثبت است

رییس‌جمهور با بیان اینکه باید از موقعیت بی‌نظیر ایران برای رسیدن به توسعه استفاده کرد، گفت: «امروز مرکز آمار کشور اعلام کرد که تورم 12ماهه به 15.2درصد رسیده است. وعده‌یی که ما برای سال93 به مردم داده بودیم این بود که تلاش کنیم تورم را به 25درصد برسانیم. بسیاری از صاحب‌نظران داخلی و خارجی حضوری یا کتبی برای ما نوشته‌اند که کار این دولت شبه‌معجزه است. این معجزه متعلق به ملت ایران است زیرا دولت که خادم است.»

روحانی با بیان اینکه مردم ایران در یک‌سال‌و‌نیم قبل کاری بسیار عظیم و بزرگ انجام داده‌اند، گفت: «در سال91 و 92 رشد اقتصادی کشور درمجموع منهای9درصد بوده است. چه کسی فکر می‌کرد منهای9 در دو سال را بتوانیم به رشد مثبت برسانیم.» رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به رشد 4درصدی 6ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته، افزود: «تا پایان سال آن چه پیش‌بینی می‌شود، رشد مثبت است.» روحانی ادامه داد: بنابراین وعده‌یی که به مردم داده بودیم، بهبود معیشت بود و اینکه بتوانند زندگی راحت‌تری داشته باشند و کشور در مسیر رشد و توسعه جامع و همه‌جانبه قرار گیرد.

مسوولان اجرایی باید به رای 24خرداد معتقد باشند

رییس‌جمهوری ادامه داد: «اما مسوولان اجرایی باید مسوولانی باشند که به رای مردم در 24خرداد92 معتقدند، اگر کسی اعتقاد به رای مردم ندارد، می‌تواند در کشور کار و فعالیت کند اما نمی‌تواند مدیر سطح بالای کشور باشد.»

رییس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: «به سوابق افراد، وابستگی سیاسی و جناحی افراد کار ندارم اما مسوولان باید به رای مردم اعتقاد داشته باشند و اگر کسی 24خرداد و رای مردم را قبول ندارد در یک سِمت دیگری خدمت کند.

حالا یک جای دیگری، مکان دیگری، پست دیگری خدمت کند اما بخواهد مسوول رده بالای کشور باشد این قابل‌قبول نیست.»

روحانی در زمینه سیاست خارجی با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته‌یی در چارچوب منافع و عزت ملت ایران به پیش می‌رود، اظهار داشت: «ترکیب جدید مذاکره‌کنندگان هسته‌یی نشان از اراده قاطع ملت ایران برای تعامل سازنده با جهان است. در زمینه هسته‌یی هرچه نظرسنجی داشته‌ایم بالای 70درصد بوده این خیلی مهم است که اکثریت قاطع مردم از مسیر دولت حمایت می‌کنند.»


شناسایی پتانسیل‌های اقتصادی و بازار کشورهای همسایه

در شرایطی که افکار عمومی ایرانیان این روزها، معطوف به مذاکرات هسته‌یی در ژنو است، همایش اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌یی با تاکید بر نقش استانداران و سفرا در راستای اجرای مفاد بند‌های 10 و 2 و 13 اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برگزار شد تا راه‌های دستیابی به صادرات هدفمند، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و نیز مقابله با ضربه‌پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت از طریق افزایش صادرات غیرنفتی و براساس رویکرد دولت یازدهم مبنی بر گسترش روابط اقتصادی با کشورهای خارجی به‌ویژه کشورهای همسایه وزارت کشور با مشارکت وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی شود.

بنابراین گزارش هدف از برگزاری این همایش شناسایی پتانسیل‌های اقتصادی و بازار کشور‌های همسایه، معرفی ظرفیت‌های استان‌های مرزی و دستیابی به اهداف تعریف‌شده در سند راهبری ملی توسعه صادرات کشور است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر