پیشنهاد حذف محرومیت‌های غایبان سربازی

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۳۸

نمایندگان مجلس در جلسه روز گذشته خود، به کلیات مصوبه کمیسیون تلفیق، مبنی بر خرید خدمت وظیفه مشمولانی که بیش از 8سال از خدمت سربازی غایب بوده‌اند، رای مثبت دادند. بر این اساس مشمولان این قانون می‌توانند با پرداخت جریمه نقدی، کارت معافیت دریافت کرده و بخشی از محرومیت‌های اجتماعی خود را که در طول این سال‌ها متحمل شده‌اند، رفع کنند. به این ترتیب حدود دومیلیون نفری که مشمول این قانون می‌شوند، تعیین تکلیف می‌شوند. درواقع با پیشنهاد دولت و تصمیم‌گیری نمایندگان در این خصوص، شرایطی مهیا شد تا این معضل بزرگ اجتماعی برطرف شود.

اما در جلسه روز گذشته درباره بخش درآمدی خرید خدمت غایبان سربازی بحث و بررسی شد و باتوجه به اینکه بند «ط» تبصره16 ماده‌واحده این لایحه شامل دو بخش درآمدی و هزینه‌یی است، بخش دوم در جلسه هفته آینده مطرح می‌شود و همچنین بررسی جزییات و اعمال تغییرات احتمالی در آن به این جلسه موکول شد تا رای‌گیری نهایی انجام شود.

بنابراین سایر جزییات لایحه ازجمله محرومیت‌های خاص برای غایبان در بخش هزینه‌یی این قانون بررسی می‌شود و قطعا پیشنهاد خواهیم داد تا بخشی از این محرومیت‌ها برطرف شود. از سوی دیگر پیشنهاد تقسیط جریمه نقدی برای خرید خدمت سربازی نیز مطرح شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند و حالا متقاضیان باید از همین فرصتی که ایجاد شده است، استفاده کنند و درصورت تمایل نام‌نویسی خود را انجام دهند تا پس از نهایی‌شدن جزییات، مراحل بعدی کار انجام شود.

حالا با تصویب این کلیات، سایر مراحل قانونی طی می‌شود تا پس از تایید نهایی شورای نگهبان قانون اساسی، از اول فروردین سال آینده، این قانون اجرایی شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر