حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۲۰

رشد 72 درصدی تولید خودرو

ایسنا| آمار تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو حکایت از تولید 557 هزار و 956 دستگاه انواع خودرو سواری و وانت از ابتدای سال 93 تا پایان بهمن ماه دارد که این عدد نشان‌دهنده رشد 72درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش است. با برنامه‌های اجرا شده در تامین به موقع قطعات، تولید ایران‌خودرو از ابتدای سال تا پایان بهمن امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به تعداد 233هزار و 847 دستگاه افزایش داشته است. ایران‌خودرو در 11ماه سال گذشته تعداد 324هزار و 109دستگاه خودرو تولید کرده بود.


افزایش نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی

ایرنا| تفاهمنامه همکاری سازمان هواپیمایی کشوری با برخی از انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی استان‌ها برای افزایش نظارت بر عملکرد دفاتر آژانس‌های مسافرتی به امضا رسید.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم انعقاد این تفاهمنامه‌ها که با حضور روسای انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی استان‌های‌ فارس، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: این اقدام در راستای تمرکززدایی و همکاری بیشتر با انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرت هوایی این استان‌ها انجام شده است. علیرضا جهانگیریان افزود: دفاتر خدمات مسافرت هوایی به‌عنوان حلقه واسط صنعت هوانوردی و مردم به شمار می‌روند به همین منظور سلامت این حلقه و عملکرد صحیح آن در رضایتمندی مردم بسیار مهم است. رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهارکرد: حضور بیش از حد واسطه‌ها در این بخش به‌دلیل عدم شفافیت کار، مشکلات متعددی را به وجود آورده است.


ابهام در ضوابط قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی

تسنیم| نایب‌رییس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه به اعتقاد شرکت‌های واردکننده، ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی با ابهاماتی همراه است، گفت: ظرف ۲۴ساعت آینده نظر رسمی خود را در مورد ضوابط اعلام می‌کنیم. کوروش مرشد سلوک درخصوص جلسات شرکت‌های واردکننده خودرو با مسوولان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان جهت اجرای ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی، اظهار داشت: در روند این جلسات قرار است مدارک و مستنداتی از سوی واردکنندگان به سازمان حمایت ارایه شود. وی با بیان اینکه به اعتقاد شرکت‌های واردکننده خودرو ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی با ابهاماتی همراه است، افزود: به‌عنوان نمونه براساس این ضوابط سود 7درصدی برای شرکت‌های واردکنندگان تعیین شده؛ این درحالی است که شرکت‌ها باید سایر هزینه‌های خود را هم از محل همین سود پرداخت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر