دو عرضه سنگ‌آهنی در بورس کالا

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۹۹

همچون هفته گذشته، این هفته نیز تالار صادارتی بورس کالای ایران میزبان دو عرضه از سوی سنگ‌آهنی‌ها خواهد بود.

در نخستین عرضه، امروز 100‌هزار تن سنگ‌آهن مجتمع میشدوان روی میز معاملات قرار می‌گیرد. این محموله دارای عیار 59‌درصد و از نوع مگنتیتی درشت‌دانه است که توسط فروشنده، 28 دلار (نرخ ارز اتاق مبادلات ارزی) به‌ازای هر تن قیمت‌گذاری شده و درصورت فروش درب معدن میشدوان واقع در استان کرمان به خریدار تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است، میشدوان از 29مرداد موفق به فروش محموله‌های خود در بورس نشده و آخرین محموله این مجتمع در 29دی در تالار صادراتی عرضه شد که باوجود متقاضی، به‌دلیل روند نزولی بازار سنگ‌آهن و عدم پذیرش قیمت پایه توسط متقاضی خرید، معامله‌یی صورت نگرفت.

از ابتدای سال تا پایان بهمن، مجتمع میشدوان 755‌هزار تن سنگ‌آهن در تالار صادراتی عرضه کرد که حجم معامله 110‌هزار تن و ارزش آن حدود 13.5میلیارد تومان و معادل 5.2میلیون دلار بوده است. دومین عرضه نیز مربوط به عرضه 100‌هزار تنی سنگ‌آهن سنگان است که این محموله در روز چهارشنبه (6 اسفند) در تالار صادراتی روی میز معامله قرار می‌گیرد. محموله مذکور دارای عیار 58‌درصد و از نوع مگنتیتی با دانه‌بندی 50‌درصد ریزدانه و 50‌درصد درشت‌دانه است. هر تن از این محموله 17 دلار درب معدن سنگان قیمت‌گذاری شده است. گفتنی است، سنگان از ابتدای سال تا پایان بهمن، 400‌هزار تن سنگ‌آهن در تالار صادراتی عرضه کرده و آخرین عرضه آن مربوط به 15بهمن بوده است.

حجم معاملات این مجتمع در بورس کالا، 350‌هزار تن به ارزش تقریبی 24.4میلیارد تومان و معادل 11.3میلیون دلار بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر