بازار سرمایه

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۹۸

ضرورت تقویت بازار سرمایه

خانه ملت| سخنگوی دولت با تاکید بر ضرورت تقویت بورس کشور گفت: با استفاده از بورس و شرکت‌های سهامی عام می‌توان مردم را در اقتصاد کشور مشارکت داد و با انجام این مهم بند یک سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد.

محمدباقر نوبخت با تاکید بر ضرورت تقویت بازار سرمایه گفت: همه تلاش دولت این است که بازارهایی مانند بازار پول و بازار سرمایه تقویت شود و در این زمینه تدابیری اتخاذ کرده که بازارهای مختلف در تعادل قرار بگیرند. رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه داد: بورس در برخی اوقات تحت‌تاثیر مسایل رسانه‌یی خاص و تصمیمات عجولانه قرار می‌گیرد. این درحالی است که اگر اطمینان و آرامش متقاضیان خریدوفروش سهام تامین شود، می‌توان امیدوار بود که در آینده بورس از بهره‌وری مطلوبی برخوردار باشد. نوبخت تصریح کرد: با استفاده از بورس و شرکت‌های سهامی عام می‌توان مردم را در اقتصاد کشور مشارکت داد و با انجام این مهم بند یک سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد. وی افزود: به‌‌دلیل اینکه بورس جزو سالم‌ترین بازارهای کشور محسوب می‌شود، بنابراین باید تلاش کرد که منابع مالی به این بازار سوق داده شود. سخنگوی دولت یادآور شد: فعال کردن و هدایت منابع مالی مردم به سوی بورس از راهکارهای تقویت بخش تولید کشور است.


شفاف‌سازی اطلاعات از حجم مبنا مهم‌تر است

تسنیم| نخستین دبیرکل سازمان کارگزاران بورس گفت: درحال حاضر ارایه اطلاعات غلط و نیز تاخیر در ارایه گزارشات به سهامداران حقیقی ازجمله موضوعاتی است که حل شدن آنها می‌تواند بر تغییر ابزارهای بورسی ارجحیت داشته باشد.

الله‌وردی رجایی سلماسی، درخصوص تاثیر تصمیم اخیر هیات‌مدیره سازمان بورس و کاهش حجم مبنا بر دادوستدهای بازار سرمایه گفت: موضوعاتی مانند تغییر حجم مبنا در بورس ازجمله مباحثی هستند که تنها مورد توجه سهامداران حرفه‌یی و نیز مدیران و تصمیم‌گیران بورسی است و مردم و سهامداران عادی اطلاعاتی ویژه‌یی در این زمینه ندارند؛ در نتیجه نمی‌توان انتظار همه‌گیر شدن اثرات این تصمیمات در بورس را داشت. دبیرکل سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران افزود: به هرحال شاید تغییر در ابزارهای بورسی موجب اثرگذاری کوتاه‌مدت بر روند معاملات بازار سرمایه شود، اما آن چیزی که می‌توان شرایط بورس را متحول کند این است که قوانین و مقرراتی در بورس وضع شود که دست‌وپای سهامداران را نبندد. وی در ادامه با مهم خواندن موضوعات فنی و ابزارها برای سهامداران و اثرگذاری آن بر معاملات بورس گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند مورد توجه مدیران بازار سهام قرار گیرد، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی درست و به موقع در مورد اطلاعات شرکت‌های بورسی به سهامداران است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر