نگاهی نو به برنامه‌های تحویل سال نو

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۹۱

امیرحسین خرمشاهی که سال‌های قبل تهیه برنامه تحویل سال شبکه یک را عهده‌دار بوده، از برنامه‌های تحویل سال چند سال اخیر تلویزیون انتقاد کرد و گفت: در جشن تحویل سال از استودیوها و دکورهای رنگی غربی خارج شویم، از پرداخت حق‌الزحمه‌های چند ده میلیونی به هنرمندان بکاهیم و در میان مردم جشن بهار را داشته باشیم.

این تهیه‌کننده برنامه‌های ترکیبی تلویزیون در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه چند سالی است به یک رقابت دور باطل در ساخت برنامه‌های تحویل سال افتاده‌ایم، افزود: اینکه خداوند به ما بهاری داده است و جشن بهاری داریم جای شکر است و همه خوشحالیم؛ سالی یک‌بار در یک جشن سنتی و باستانی شرکت می‌کنیم. حال ما نیز به‌عنوان رسانه نقش خودمان را باید ایفا کنیم اما چیزی که کمتر در رسانه ملی اتفاق می‌افتد، پرداختن به فرهنگ و سنت باستانی خودمان است.

خرمشاهی با بیان این مطلب که تلویزیون در برنامه‌سازی برای تحویل سال، باید تجدید نظر کند، گفت: باید در میان مردم جشن بهار را داشته باشیم. برنامه تحویل سال باید به نوعی طراحی شود که یک مخاطب به ایرانی بودنش ببالد. چقدر خوب است پنج شبکه‌یی که ماموریت ساخت برنامه‌های تحویل سال دارند، هر یک به گوشه‌یی سفر کنند. گروه و شبکه‌یی به مشهد و کنار حرم امام رضا(ع) برود، گروهی در شمال در دریای خزر برنامه‌یی داشته باشد، گروهی در لرستان، گروهی در آذربایجان، شیراز، اصفهان و...

او گفت: کمی از هزینه‌های هنگفتی که در برنامه‌های تحویل سال صرف می‌شود بکاهید. از کارشناسانی دعوت کنید که بیایند و سنت‌های مختلف ایران را در جشن بهار روایت کنند. متاسفانه در ایام نوروز دور هم جمع می‌شویم، خواننده‌های شماره یک، دو و سه را می‌بینیم. نمی‌گویم اینها بد هستند، دعوت از این عزیزان خوب است اما حداقل منصفانه‌ترین شکل ممکن این است که آنها در کنار فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف دیده شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر