استیون هاوکینگ: خشونت بس است

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۸۳

استیون هاوکینگ، دانشمند فیزیک تئوری که در موزه علوم لندن سخنرانی می‌کرد، اظهار نگرانی کرد که طبیعت جنگجوی انسان‌ها، آنها را به ورطه نابودی خواهد کشاند. وی گفت که انسان‌ها باید روش خود را تغییر دهند و اگر واقعا به فکر نجات‌شان هستند، باید روی سفر‌های فضایی متمرکز شوند.

استیون هاوکینگ در مراسم سخنرانی‌اش در موزه علوم لندن گفت: همه ما نیاز به یک خرمن‌کوبی یا بازنگری اساسی خودمان از نظر اخلاقی، معنوی و حقوقی داریم.

وی افزود: بسیاری از ما فکر می‌کنیم که باید به روش خودمان به آنچه می‌خواهیم برسیم و برای آن مبارزه کنیم اما به این فکر نمی‌کنیم که تمام این نزاع‌ها و کشمکش‌ها زندگی بشریت را به ورطه نابودی خواهد کشاند. بخشی از انسانیت نیاز شدیدی به کار و بازنگری بیشتر دارد. هاوکینگ همچنین گفت: در بسیاری از کشورها و کسب‌وکارها، تجاوز و خشونت بهترین روش برای انجام کار است. یعنی هرکسی که خشونتش بیشتر باشد، زورش بیشتر می‌چربد. این روش، روشی است که غارنشینان برای به دست آوردن غذای بیشتر، قلمرو بیشتر یا پیدا کردن جفت برای بقای نسلش استفاده می‌کردند اما امروزه این روش، بشریت را تهدید به نابودی می‌کند.

وی یکی از مشکلات دیگر بشریت را دانشمندان باهوشی دانست که سلاح‌های کشتار جمعی ابداع می‌کنند و گفت: جنگ هسته‌یی درعین حال که نهایت تمدن بشری است، بشریت را به پایان خواهد رساند. از آنجا که سلاح‌های هسته‌یی پیشرفته‌یی ساخته شده است، دیگر جنگ‌های کوچک هسته‌یی برای بعضی‌ها سرگرم‌کننده نیست.

هاوکینگ افزود: من معتقدم در آینده‌یی دور، بالاخره راه انسان‌ها به سیارات دیگر باز خواهد شد و این امر می‌تواند نجات انسان در آینده را تضمین کند. به‌نظر من، فرستادن انسان به کرات دیگر تنها راه نجات انسان از محو شدن در صحنه تاریخ است.

وی اظهار کرد: درحالی که برخی افراد روی زمین مبادرت به کشتن افراد دیگر می‌کنند، ما به ایجاد مرکز عشق گرانش صفر درجایی در ماه فکر می‌کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر