اولویت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت، حمل و نقل و مصارف خانگی

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۷۶

رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت: طی مطالعات انجام شده از سوی این موسسه، اولویت‌های سرمایه‌گذاری در سه حوزه صنعتی، حمل و نقل و مصارف خانگی با هدف بهینه‌سازی انرژی مشخص شده است.

به گزارش ایرنا محمدرضا رضوی، رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی افزود: ایران باید به‌عنوان یک تولیدکننده رقابتی درحوزه محصولات و تجهیزات با مصرف بهینه انرژی تاکید داشته باشد زیرا این امر سبب می‌شود تا بتوان به کشورهای منطقه که الگوی مصرف انرژی مشابه کشورمان دارند، تولیداتی با مصرف انرژی بهینه صادر کرد.

وی یادآور شد: پژوهشی به تازگی از سوی این موسسه در زمینه مصرف بهینه و صرفه‌جویی انرژی انجام شد و نتایج آن در اختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

رضوی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر پایه تحقیق صورت گرفته، کارگروهی در زمینه صرفه‌جویی مصرف انرژی تشکیل داده است.

وی گفت: براساس پژوهش انجام شده در حوزه صنعت با سرمایه‌گذاری در تولید الکتروموتورها، درایوها، ژنراتورها و قطعات توربین‌های بادی و موارد دیگر می‌توان در مصرف بهینه انرژی اقدامات اساسی انجام داد.

به‌گفته وی، سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل را با صرفه‌جویی انرژی در زمینه تولید اتوبوس‌ها، خودروهای هیبریدی، کامیون‌های سی‌ان‌جی، موتورهای سی‌ان‌جی و موتوسیکلت‌های برقی فراهم کرد.

رضوی تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف انرژی در حوزه خانگی را هم با نصب آبگرمکن‌های استاندارد، پنل‌های خورشیدی و شیشه‌های دو جداره یو.‌پی.‌وی.‌سی می‌توان اجرا کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر