کارگروه سه‌جانبه رفع مشکل گشایش ال‌سی داخلی تشکیل شد

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۷۱

ایسنا

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از تشکل کارگروهی برای رفع مشکل گشایش ال‌سی‌های داخلی خبر داد. غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: در جلسه عصر دیروز این شورا مصوب شد کارگروهی متشکل از بانک مرکزی، فعالان اقتصادی و اعضای شورای گفت‌وگو تشکیل شود تا مشکل گشایش ال‌سی‌های داخلی را بررسی و مشکلات آن را به‌جهت طرح در شورای پول و اعتبار به دبیرخانه شورای گفت‌وگو ارایه کند.

وی در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: پس از مشکلات بانکی به‌وجود‌آمده در اقتصاد کشور بر اثر سوءاستفاده از فضای موجود عملا شورای پول و اعتبار در گشایش ال‌سی‌های داخلی محدودیت‌هایی ایجاد کرد که این امر برای فعالان اقتصادی مشکلاتی را رقم زده بود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اضافه کرد: با مصوبه دیروز شورای گفت‌وگو همچنین قرار شد در مورد وثایق مورد نیاز بانک‌ها در گشایش ال‌سی‌های داخلی، بانک‌ها به‌طور مستقیم با فعالان اقتصادی طرف‌حساب شوند و با بررسی‌های دوجانبه اقدام به تعیین وثایق کنند زیرا بانک‌ها از فعالان اقتصادی و مشتریان بانکی شناخت کافی دارند.

شافعی همچنین درباره خوب‌اجرا‌نشدن مصوبات شورای گفت‌وگو گفت: مصوبات این شورا جنبه اجرایی ندارد اما در این شورا مشکلات و چالش‌های تولید و صنعت بررسی و پیشنهادات از طریق دبیرخانه به دولت ارایه می‌شود.

وی افزود: همچنین در مواردی که نیاز به تغییر قانون و اصلاحات در آن باشد حضور روسای کمیسیون‌های مجلس در این شورا کمک‌کننده است و آنها با انتقال موارد اصلاحی به مجلس کمک‌های لازم را در انجام اصلاحات یا تصویب قوانین انجام می‌دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر