حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۴۲

نعمت‌زاده به شورای رقابت می‌رود

تسنیم عضو ناظر مجلس در شورای رقابت از حضور نعمت‌زاده برای بررسی واردات خودروهای لوکس در جلسه هفته آینده شورای رقابت خبر داد. عیسی امامی بااشاره به دستور کار این شورا در این هفته گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است اعضای شورای رقابت در جلسه این هفته خود موضوع واردات انحصاری خودرو را بررسی کنند. وی افزود: باتوجه به اینکه شکایات متعددی ازسوی مردم و کارشناسان مبنی بر واردات بی‌رویه خودروهای خارجی و بالای 250سی‌سی به شورای رقابت ارسال شده، بنابراین اعضای این شورا تصمیم گرفتند برای بررسی این موضوع، از نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کنند تا در جلسه این هفته شورای رقابت حضور یابد.


مسیر تهران- اصفهان با قطار 90دقیقه‌ای می‌شود

ایسنا رییس‌جمهوری هفته آینده رسما طرح راه‌آهن سریع‌السیر قم اصفهان را کلنگ می‌زند تا بدین‌ترتیب ساخت یکی از مهم‌ترین خطوط ریلی کشور که از آن به‌عنوان نسل جدید قطارها در ایران یاد می‌شود وارد مرحله اجرایی شود. راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان که با هدف اتصال زمینی سه استان مهم مرکزی کشور طراحی شده، بناست زمان سفر ریلی بین تهران- اصفهان را به کمتر از یک ساعت‌ونیم کاهش دهد. راه‌آهن ایران برنامه دارد در چارچوب یک طرح کلی عرصه را برای قطارهای سریع‌السیر باز کند. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از افتتاح راه‌آهن تهران- قم- اصفهان این قطار می‌تواند حدفاصل این شهرها را با سرعت 300کیلومتر بر ساعت طی کند تا بدین‌ترتیب یکی از پرمسافرترین مسیرهای داخلی کشور بتواند قدرت رقابت قطار را با هواپیما تجربه کند.


اخراج ۱۸۰نفر از کارکنان یک ایرلاین ایرانی

تسنیم یکی از شرکت‌های هواپیمایی که بدهی بالایی هم به شرکت پخش دارد، اقدام به تعدیل حدود ۱۸۰نفر از نیروهای خود در قالب گروه‌های ۳۵نفره کرده به‌طوری که گروه اول از امروز باید برای تسویه‌حساب خود اقدام کنند. این شرکت هواپیمایی که در چند سال اخیر همواره یکی از ایرلاین‌های پیشرو در تاخیرات پروازی و بدهی‌های سوختی بوده اقدام به تعدیل نیروهای خود کرده است. بر این اساس چهارشنبه گذشته بدون اطلاع قبلی یکسری نامه اخراج بین بخش‌های مختلف این شرکت توزیع می‌شود و به حدود 35نفر از کارکنان این شرکت هواپیمایی اعلام شده که از شنبه 2اسفند دیگر نیازی به حضور آنها نیست و برای تسویه‌حساب اقدام کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر