اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۳۶

توزیع آرم‌ طرح ترافیک کارتی از اواسط اسفند

رییس مرکز صدور آرم طرح ترافیک از توزیع آرم‌های طرح ترافیک که سال‌جاری به‌صورت کارتی است از اواسط اسفند خبر داد. مصطفی قنبرنژاد در گفت‌وگو با فارس، بااشاره به اینکه این کارت‌ها چندمنظوره است، گفت: مانند کارت عابربانک عمل می‌کند و یک کیف پول الکترونیکی دارد. وی ادامه داد: همچنین این کارت‌ها برای ورود به محدوده طرح ترافیک است و ضریب امنیت آن بالاست و امکان جعل آن وجود ندارد. به گفته قنبرنژاد رونمایی از آرم‌های طرح ترافیک کارتی اواسط اسفند در معاونت حمل‌ونقل ترافیک انجام می‌شود. وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش افزود: سایت ثبت‌نام آرم طرح ترافیک باز شده و تمامی سهمیه‌بگیران گروه‌های خاص اعم از خودروهای پلاکی و عمومی می‌توانند با مراجعه به سایت www. Tehran. ir مراجعه کنند. رییس مرکز صدور آرم طرح ترافیک تاکید کرد: سایت فقط برای افراد سهمیه‌بگیر باز شده است.


بهره‌برداری از پل زیر گذر جوادیه در سال۹۴

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نسبت به بهره‌برداری از پل زیر گذر جوادیه در نیمه نخست سال۹۴ ابراز امیدواری کرد. به گزارش مهر، ابوالفضل قناعتی با حضور در شهرداری منطقه ۱۶ از پروژه‌های این منطقه نظیر پل زیر گذر جوادیه و سالن همایش‌های شهیدآوینی بازدید به‌عمل آورد. وی گفت: پس از اتصال بزرگراه نواب توسط پل جدید تاسیس جوادیه به دیگر بزرگراه‌های شهر ما شاهد بودیم که محله جوادیه مانند یک جزیره در حصاری قرار گرفته که عملا ارتباط آن با بیرون ازمحله قطع شد. لذا به‌خاطر برون‌رفت از این وضعیت شهرداری منطقه۱۶ مترصد این شد تا پل زیر گذری از راه‌آهن به جوادیه ایجاد کند. عضو هیات‌رییسه شورای شهر تهران افزود: پیش از این راه‌هایی که سبب می‌شد محله جوادیه به جاده ساوه، محله فلاح مرکز شهر و محله زمزم دسترسی داشته باشد، مسدود بود که امیدواریم با ایجاد این زیرگذر راه‌های مذکور باز شود.


فاجعه سازه‌ای در ساختمان تجارت جهانی فردوسی

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: مجتمع تجارت جهانی فردوسی باید ایمن‌سازی شود و این ساختمان یک فاجعه سازه‌یی است. محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه ساختمان تجارت جهانی فردوسی باید ایمن‌سازی شود، گفت: ما از روز اول تاکیدی برای تخریب این ساختمان نداشته و نداریم بلکه ما می‌گوییم این ساختمان باید ایمن‌سازی شود.

وی ادامه داد: تخلفات این مجتمع در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی شده و براساس احکام این کمیسیون بخشی قلع و بخشی شامل حامل جریمه می‌شود، اما این موضوع مورد تاکید شورا نیست بلکه موضوع قابل توجه برای ما ایمن‌سازی این سازه است. ما از ابتدا نه قصد تخریب داشته‌ایم و نه خواسته‌ایم جلو فعالیت‌های آن را بگیریم فقط می‌گوییم تا ساختمان ایمن‌سازی نشده، حق بهره‌برداری از آن را ندارید. تندگویان در پاسخ به این پرسش که ساختمانی با این حجم هزینه و تبلیغات منطقی است که نقشه‌های سازه‌یی نداشته باشد، توضیح داد: هیچ چیز این ساختمان منطقی نیست این ساختمان یک فاجعه سازه‌یی است، اما اعتقاد داریم در این مرحله امکان ایمن‌سازی آن وجود دارد و شورا تا پایان ایمن‌سازی کامل مجتمع بر آن نظارت خواهد داشت.


افزایش ساعات کار BRT منتهی به بازار

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از افزایش ساعات کاری خطوط اتوبوس‌های تندرو (بی‌آرتی) منتهی به بازار تهران در آستانه سال نو خبر داد.

به گزارش مهر، پیمان سنندجی با بیان این مطلب افزود: افزایش خطوط منتهی به بازار، تقویت ناوگان اتوبوسرانی و قراردادن سرویس از میادین و پایانه‌ها جهت تردد شهروندان در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه پایان امسال از فعایت‌های مهم سازمان اتوبوسرانی است.

وی عنوان کرد: درصورتی که بتوانیم به سایر متدهای حمل و نقل ترافیک در نقاط مختلف شهر همچون میادین ونک و ولیعصر کمک کنیم، خواهیم توانست ترافیک شهری روزهای پایانی سال را به کنترل درآوریم.

مدیرعامل شرکت واحد در ادامه از راه‌اندازی ۵ خط شبانه خودرو ون جهت تردد شهروندان از ساعت ۱۰شب به بعد خبر داد و تصریح کرد: این خطوط به‌عنوان متد حمل و نقل بسیار مهم در تفرجگاه‌ها، پارک‌های مهم و نقاط ورودی و خروجی شهر تهران قرار داده می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر