طرح مسکن اجتماعی در انتظار تصویب شورای عالی رفاه

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۳۵

با وجود اجرای پروژه مسکن مهر، اقشار کم درآمد جامعه در دهک‌های اول و دوم از این قافله جا ماندند و همچنان روزگار خویش را با رویای خانه‌دار شدن سپری می‌کنند. با این حال براساس قانون اساسی دولت موظف است برای این افراد حتی در قالب یک سرپناه، مسکنی فراهم کند. به این ترتیب، وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم برای حمایت از اقشار کم درآمد، طرح مسکن اجتماعی را ارایه کرد. گرچه تاکنون هیچگونه عملیات اجرایی درخصوص این انجام نگرفته است اما به گفته معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طرح مذکور برای تصویب نهایی به شورای عالی رفاه رفت.

به گزارش «تعادل» حامد مظاهریان گفت: طرح مسکن اجتماعی میان مسوولان وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تفاهم نهایی رسیده و منتظریم این طرح در جلسه شورای عالی رفاه با حضور روحانی به تصویب نهایی برسد. معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص سرانجام طرح مسکن اجتماعی گفت: با توجه به اینکه این طرح ویژه اقشار ضعیف‌ جامعه بوده و برای دهک‌های اول و دوم طراحی شده است، جزییات آن در جلسات متعددی میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی شد تا بالاخره به تایید دو طرف رسید.

معاون امورمسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه باید پیش‌نویس این طرح درجلسه شورای عالی رفاه نیز به تصویب رسد تا قابلیت ابلاغ و اجرا بیابد، ادامه داد: به احتمال فراوان هفته آینده این جلسه برگزار خواهد شد تا پس از تایید اعضا و رییس شورای عالی رفاه (رییس‌جمهور) از این طرح رونمایی سپس برای اجرا به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش‌هایی از این پیش‌نویس راهکارهای مختلفی برای تهیه مسکن خانوارهای کم ‌درآمد اعم از واگذاری مستقیم خانه‌های اجاره‌ای، پرداخت اجاره‌بهای مسکن افراد ساکن در آن، ارایه زمین رایگان و دولتی به تشکل‌های کارگری و سرپرستان خانواده‌های کم‌درآمد برای ساخت و ساز مسکن ارزان و... طراحی و تدوین شده که پس از تصویب در شورای عالی رفاه به اجرا درمی‌آید.


رشد قیمت مسکن از اردیبهشت ۹۴

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص پیش‌بینی بازار مسکن در سال آینده با اشاره به اینکه اردیبهشت سال آینده ماه طلایی بازار مسکن است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده قیمت مسکن کمتر از ۵ درصد افزایش یابد.

حامد مظاهریان اظهارکرد: نمی‌توان از هم‌اکنون در رابطه با وضعیت بازار مسکن در سال 95 پیش‌بینی انجام داد اما آنچه مسلم است، پیش‌بینی می‌کنیم تعداد مبایعه‌نامه‌ها از اردیبهشت‌ سال آینده افزایش خواهد یافت. وی با بیان اینکه سال آینده شاهد افزایش قیمت زیادی نخواهیم بود، تصریح کرد: بازار مسکن در سال 94 کمتر از 5 درصد افزایش قیمت خواهد داشت و اتفاق قیمتی در آن روی نخواهد داد. معاون امورمسکن و ساختمان وزیر راه با بیان اینکه اردیبهشت 94 ماه طلایی بازار مسکن است، یادآور شد: از اردیبهشت ماه تعداد مبایعه‌نامه‌ها افزایش خواهد یافت و این نشان می‌دهد که بازار آماده است و در این صورت می‌توان درباره وضعیت قیمت مسکن در سال 95 اظهارنظر کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر