دور دنیا

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۶

غذایی‌ که هر قاشقش 120‌میلیون تومان‌ است

باشگاه خبرنگاران نوع خاصی از خاویار که تنها در گونه نادری از ماهی خاویار یافت می‌شود به‌همراه مقداری طعم‌دهنده که با دانه‌های طلای 24عیار تزیین شده، گران‌ترین غذایی است که می‌توان روی کره زمین سفارش دارد و خورد.

این غذا تنها در رستوران‌های بسیار شیک که توانایی خرید محصولات اولیه را برای درست کردن یک پرس از این غذا دارند، سرو و به ازای هر کیلو 300هزار دلار فروخته می‌شود. قیمت هر قاشق از این غذا تقریبا 40هزاردلار است. یعنی برای صرف این غذا باید قاشقی 120میلیون تومان هزینه کرد.

خاویار این غذا را باید پس از مراحلی از یک نوع خاویار خاص گرفت و برای آماده کردن آن به ازای هر پنج کیلو خاویار، می‌توان یک کیلو خاویار مخصوص درست کرد آن هم با مشقت زیاد.


دستکش سخنگوی ناشنوایان

مهر ناشنوایان ازجمله افرادی هستند که برای برقراری ارتباط با سایرین یا حتی یافتن شغل با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند، اما یک دستکش هوشمند می‌تواند کمک شایانی به آنها بکند.

مخترعان فرانسوی موفق به ساخت گجت متفاوتی شده‌اند که حرکات را تبدیل به صدا می‌کند. این دستکش به ناشنوایان اجازه می‌دهد تا با سایرین که اطلاعی از زبان اشاره درحرکات صورت و دست‌ها ندارند، به سادگی ارتباط برقرار کنند. این دستکش حرکات دست‌ها را به ترکیبی از صدا تبدیل می‌کند. دستکش هوشمند مجهز به حسگر است و با کمک یک اپلیکیشن که به اسمارت فون متصل می‌شود به ناشنوایان اجازه می‌دهد تا با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند.

هنگامی که شخص ناشنوا این دستکش را به دست می‌کند، سنسورها فعال می‌شوند و به ترجمه حرکات دست‌ها می‌پردازد. سپس حرکات با کمک یک میکروفون به صدا ترجمه و به شخص مقابل منتقل می‌شود. در نتیجه، حرکات دست‌های ناشنوایان قابل شنیدن می‌شود. شخص مقابل ناشنوایان نیز به سادگی و با کمک همین میکروفون به ارتباط با شخص ناشنوا می‌پردازد. کلماتی که مخاطبان ادا می‌کنند به‌صورت ترکیبی از هجاها و الفبا روی اسمارت فون ظاهر می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر