خشونتی به وسعت دنیا

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۵

نیویورک تایمز

برای تقلید تصویرسازی داعش، کودکان در قفس قرار گرفتند؛ کشتارهای منحصربه‌فرد داعش به آنها کمک کرده، برند خاص خشونت و بی‌رحمی خود را خلق کنند که بیننده را شوکه می‌کند، اما در عین حال به اندازه عکس‌های خانوادگی روی تلفن‌های هوشمندشان به آنها نزدیک است. این تصاویر که مخصوصا برای ترساندن و گول زدن مردم پخش می‌شوند، توجه جهان را به خود جلب می‌کنند، درحالی که مسایل دیگر مانند بمب‌های بشکه‌یی دولت سوریه که تعداد بسیار بیشتری را می‌کشند، به‌ندرت توجه بسیاری را به خود متمرکز می‌کنند. حالا چند فعال حقوق انسانی در سوریه برای شوکه کردن مردم و بدون استفاده از خشونت، گروهی از کودکان را با لباس‌های زندانی نارنجی رنگ در قفسی قرار دادند تا توجه جهان را به گستره بزرگی از خشونت این منطقه جلب کنند.


وال استریت ژورنال

بعد از مهلت‌گیری یونان، بازارها رکورد شکستند؛ کشور یونان روز جمعه موفق به دستیابی به قراردادی مبنی بر ادامه کمک‌های مالی‌اش به مدت چهار ماه دیگر شد و در نتیجه نگرانی‌های به‌وجود آمده نسبت به احتمال خارج شدن این کشور از واحد پول رایج اروپا فعلا فروکش کرد، با این حال این مساله صحنه را برای به‌وجود آمدن موجی جدید از مذاکرات فشرده برای تعیین آینده اقتصادی کشور به‌وجود می‌آورد. این مذاکرات باعث شدند تا دولت چپ‌گرای الکسیس سیپراس مجبور شود بسیاری از عهد‌های ضدریاضتی خود که با آنها به قدرت رسید را کنار بگذارد.

بانک‌های اروپایی نمی‌توانند تست فدرال امریکا را بگذرانند؛ به گفته کسانی که از تست‌های بانک مرکزی امریکا (ذخیره فدرال) باخبر هستند، دویچه بانک ای‌جی و بانکو سانتاندر اس‌ای، دو بانک بزرگ اروپایی، نخواهند توانست امتحان این بانک مبنی بر اینکه چطور تحت استرس به بحران‌ها پاسخ می‌دهند را پاس کنند. اگر این بانک‌ها امسال نتوانند تست بانک مرکزی امریکا را با موفقیت پشت‌سر بگذارند، دومین باری خواهد بود که در انجام این کار شکست خواهند خورد.


گاردین

جست‌وجو برای دختر مدرسه‌‌ای‌هایی که می‌خواهند به جهادیون بپیوندند؛ سه دختر مدرسه‌یی از بریتانیا فرار کردند و حالا مسوولان می‌ترسند که این دخترها به سمت منطقه داعش در کشور سوریه در حال حرکت باشند و یک جست‌وجوی بین‌المللی را برای دستگیری آنها به راه انداخته‌اند. این دخترها که 15 و 16ساله هستند، روز سه‌شنبه از خانه‌های‌شان در شرق لندن فرار کردند و پروازی را به سمت ترکیه گرفتند که انتظار می‌رود مقصد بعدی‌شان سوریه باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر