ضرورت سرمایه‌گذاری صنعتی در منطقه آزاد اروند

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۹۶

اکبر ترکان، مشاور رییس‌جمهور گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی متوقف و راکد در منطقه آزاد اروند نیاز به سرمایه‌گذار جدید دارند تا دوباره احیا شوند. به گزارش مهر، ترکان در بازدید از منطقه آزاد اروند و در سایت صنعتی آبادان گفت: مناطق آزاد در نقاط مختلف کشور پراکنده‌اند که عمدتا به‌عنوان نقاط مرزی شناخته می‌شوند، پس باید مصنوعات و تولیدات خود را به این کشورها صادر کنند. وی با اشاره به جایگاه مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی افزود: مناطق آزاد پایگاه تولید و صادرات است و این مناطق می‌کوشند با رویکرد تسهیل در صادرات و افزایش توان برای تولید ملی به اهداف خود در اقتصاد مقاومتی دست یابند.

ترکان روند فعالیت‌های صنعتی و تولیدی انجام‌شده در منطقه آزاد اروند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این منطقه باتوجه به هم‌مرزی با عراق و استفاده از توان صادراتی کالاها و خدمات به این کشور و نیز دو شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر مطلوب است که باید برای رونق و احیای واحدهای متوقف و راکد سرمایه‌گذاری‌های جدید انجام شود.

مشاور رییس‌جمهور با اشاره به تفاهمنامه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: این بنیاد ۱۸۰‌میلیارد تومان در روستاهای منطقه آزاد اروند به بهسازی معابر و نوسازی خانه‌های روستایی اختصاص داده که از میان ۱۵۰روستا که در این طرح قرار دارند، اقدامات برای نوسازی و بهسازی ۲۷روستا آغاز شده است. وی همچنین از برنامه‌های گسترده برای توسعه فضاهای آموزشی و مدارس در منطقه آزاد اروند با همکاری وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر