اکتشاف همه ذخایر معدنی تا 3‌سال دیگر

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۹۴

معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سازمان زمین‌شناسی، تا سه‌سال آینده اکتشاف ژئوفیزیک هوایی کل کشور به اتمام می‌رسد.

بهروز برنا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سازمان زمین‌شناسی دارای دو دستگاه هلیکوپتر ملکی و روش‌های پیشرفته برای اکتشاف ژئوفیزیک هوایی است، اظهار کرد: سازمان زمین‌شناسی آمادگی خود را برای تحت پوشش قرار دادن کل کشور در حوزه اکتشاف و در محدوده 250متری اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: قسمت‌هایی از کشور که دارای کوه‌های بلند است از طریق هلیکوپتر و نواحی دیگر با هواپیما مورد شناسایی و اکتشاف قرار می‌گیرند.

معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی درخصوص میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه گفت: برای اکتشاف کل کشور هزینه‌یی حدود‌هزارمیلیارد تومان برآورد شده است.

برنا با بیان اینکه درحال‌حاضر اکتشاف هر کیلومتر مربع 100دلار هزینه دارد، اظهار کرد: تاکنون فقط 10‌درصد از کشور تحت پوشش اکتشاف قرار گرفته‌ است.

معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در پاسخ به اینکه نقش بخش خصوصی در این امر چقدر بوده است؟ گفت: بخش خصوصی سهم زیادی در این امر نداشته اما در هر صورت طبق برآورد‌های انجام‌شده سه‌سال زمان برای اکتشاف ذخایر معدنی کشور نیاز است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر