صادرات مصنوعات و تولیدات مناطق آزاد به کشورهای همجوار

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۹۰

ایرنا دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: از آنجا که مناطق آزاد در نقاط مختلف کشور پراکنده هستند و عمدتا به‌عنوان نقاط مرزی شناخته می‌شوند پس باید مصنوعات و تولیدات خود را به این کشورها صادر کنند. اکبر ترکان با اشاره به جایگاه مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی افزود: مناطق آزاد پایگاه تولید و صادرات است و می‌کوشند با رویکرد تسهیل در صادرات و افزایش توان برای تولید ملی به اهداف خود در اقتصاد مقاومتی دست یابند.

مشاور رییس‌جمهوری، روند فعالیت‌های صنعتی و تولیدی انجام شده در مناطق آزاد به‌ویژه منطقه آزاد اروند را مثبت ارزیابی و اظهارکرد: حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این منطقه با توجه به هم مرز بودن با عراق و استفاده از توان صادراتی کالاها و خدمات به این کشور مطلوب است اما باید برای رونق و احیای واحدهای متوقف و راکد سرمایه‌گذاری‌های جدید انجام شود. ترکان در بازدید از منطقه آزاد اروند از برنامه‌های گسترده خود برای توسعه فضاهای آموزشی و مدارس در منطقه آزاد اروند و با همکاری وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

وی با اشاره به تفاهمنامه همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با بنیاد مسکن نیز گفت: این بنیاد 180میلیارد تومان در روستاهای منطقه آزاد اروند به بهسازی معابر و نوسازی خانه‌های روستایی اختصاص داده که از میان 150روستا که در این طرح قرار دارند، اقدامات برای نوسازی و بهسازی 27روستا آغاز شده است. گفتنی است؛ بعد از مناطق آزاد ماکو، ارس، قشم و انزلی، اروند پنجمین مقصد مشاور رییس‌جمهوری جهت بررسی وضعیت عملکرد این مناطق در سال جاری است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر