اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۸۶

افزایش 100درصدی سرمایه بانک قوامین

به گزارش روابط عمومی بانک قوامین، به موجب انتشار آگهی برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده بانک قوامین برای تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه بانک و پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجمع فوق سی‌ام بهمن ماه در مجتمع رفاهی باغ پردیس تهران برگزار شد.

برپایه همین گزارش در این مجمع که با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، حسابرس و بازرس قانونی، نماینده سازمان بورس و جمعی از سهامداران بانک برگزار شد، افزایش 100درصدی سرمایه بانک به طور رسمی اعلام شد.

این گزارش حاکی است، در این مجمع پس از استماع گزارش بازرس قانونی، احمدرضا خطیبی مدیرعامل بانک طی سخنانی ضمن تشریح و شفا‌ف‌سازی روند افزایش سرمایه بانک اعلام کرد: به موجب این مجمع و افزایش 100درصدی سهام بانک قوامین و سرمایه بانک قوامین از 4 هزار میلیارد ریال به 8 هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.


برگزاری ‌همایش نظام ‌پیشنهادها در شبکه بانکی

نخستین همایش نظام پیشنهادها در شبکه بانکی چهارم اسفند در سالن اجتماعات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این همایش که توسط موسسه عالی آموزش بانکداری ایران و با شرکت جمعی از مدیران‌عامل شبکه بانکی و اعضای هیات‌مدیره و مدیران بانک مرکزی از ساعت9 الی 17 برگزار می‌شود، به موضوعاتی همچون توسعه نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها در شبکه بانکی، بهبود بهره‌وری نظام بانکی کشور با استفاده از نظام مشارکت کارکنان، وضعیت جاری نظام پیشنهادها در بانک‌ها و... پرداخته خواهد شد.


آزادی زندانیان دارای بیمه توسعه‌ تا قبل از عید

عضو هیات‌مدیره بیمه ایران اظهار امیدواری کرد: بخش عمده زندانیان دارای بیمه‌نامه شخص ثالث شرکت بیمه توسعه که به‌دلیل ناتوانی این شرکت در پرداخت خسارت در زندان هستند، پیش از آغاز سال نو آزاد می‌شوند.

محمد حیدری در گفت‌وگو با آنا، با بیان اینکه شورای عالی بیمه، وزیر اقتصاد و بیمه مرکزی مسوولیت حل‌وفصل مشکلات ناشی از ناتوانی شرکت بیمه توسعه در پرداخت خسارت‌ها را به بیمه ایران محول کرده‌اند، گفت: این اتفاق بهترین پاسخ به کسانی بود که همواره نسبت به دولتی‌ماندن بیمه ایران انتقاد داشتند.

او با بیان اینکه مساله بیمه توسعه دو وجه فنی و مالی دارد، ادامه داد: کارشناسان بیمه ایران هم‌اکنون در شرکت بیمه توسعه مستقر شده‌اند تا پرونده‌ها را از لحاظ فنی بررسی کرده و آنها را مختومه کنند. از سوی دیگر بیمه مرکزی تسویه مالی این پرونده‌ها را برعهده گرفته و بنابراین مشکلی در این زمینه‌ها وجود ندارد. حیدری با تاکید بر اینکه بیمه ایران فقط در رشته‌های بیمه‌ اتومبیل و عمر شرکت بیمه توسعه دخل و تصرف خواهد کرد، گفت: بیمه ایران در سایر وجوه شرکت ازجمله نحوه مدیریت آن دخالتی نخواهد داشت. او در پاسخ به این سوال که با محدودیت‌های تازه ایجادشده از سوی شورای عالی بیمه برای بیمه توسعه، آیا این شرکت منحل خواهد شد، گفت: من چنین برداشتی ندارم و هم‌اکنون هم هیات‌مدیره، مدیران و حتی ساختمان‌های شرکت بیمه توسعه، سر جای خود باقی خواهند ماند.


رد درخواست مصادره اموال بانک مرکزی

دویچه ‌بورس از تصمیم یک دادگاه امریکایی در رد درخواست شاکیانی که درصدد دسترسی به حدود 1.6میلیارد از اموال متعلق به بانک مرکزی ایران بودند، استقبال کرد. در پرونده پترسون علیه جمهوری اسلامی ایران که در دادگاه منطقه جنوبی نیویورک تحت رسیدگی قرار گرفت، شاکیان امریکایی خواستار دسترسی به دارایی‌های بانک مرکزی ایران نزد واحد کلیراستریم دویچه‌بورس در لوکزامبورگ بودند. شاکیان بستگان سربازان امریکایی بودند که در جریان بمب‌گذاری پادگان‌های نیروی دریایی امریکا در بیروت لبنان در سال1983 کشته یا مجروح شدند.


۱۲۰ حساب بانکی مشکوک مسدود شد

دادستان کل کشور از شناسایی و مسدود کردن ۱۲۰ حساب مشکوک به پولشویی ناشی از مواد مخدر در یکی از شهرها خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوال تسنیم درخصوص ورود پو‌ل‌های ناپاک ناشی از مواد مخدر به اقتصاد کشور، گفت: به‌طور قطع پول‌های ناشی از مواد مخدر از طریق چمدان جابه‌جا نمی‌شود و قاچاقچیان در تلاش هستند تا این پول‌ها را وارد سیستم پولی و بانکی کشور کنند.

وی توضیح داد: ما در یکی از شهرها ۱۲۰ حساب مشکوک به پولشویی ناشی از مواد مخدر شناسایی کردیم و از وقتی که این حساب‌ها مسدود شد هیچ‌کس به‌دنبال پول‌های مسدودشده نیامده است و کاملا معلوم است که کار درست انجام شده است.

دادستان کل کشور اضافه کرد: توصیه می‌کنم زمانی که از سوی دستگاه قضایی اعلام می‌شود که تراکنش مالی یک شعبه خارج از عرف است نظام بانکی همکاری لازم را برای انجام بررسی‌ها با سیستم قضایی و انتظامی داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر