نان سال آینده دوباره گران می‌شود

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۸۱


مهدی دهقان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی برگزار شد از گران شدن دوباره نان در سال آینده خبر داد و گفت: به‌دنبال اصلاح و آزادسازی قیمت نان از فروردین94، نان گران می‌شود. ارسلان فتحی‌پور بااشاره به ماده5 قانون هدفمندی یارانه‌ها که اصلاح قیمت آرد و نان است، افزود: به‌دلیل قاچاق و فسادساز بودن این موضوع بحث اصلاح قیمت آرد و نان مطرح شد تا از قاچاق و فساد جلوگیری شود، به‌عنوان مثال سال89، ‌مصرف آرد 10میلیون تن بود که این رقم در سال91 با 3میلیون تن کاهش به 7میلیون رسید. فتحی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اشاره کرد و گفت: هدف از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها نیست، بلکه افزایش درآمدهای دولت است زیرا درآمدهای نفتی کاهش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ضمن اشاره به کاهش 20درصدی یارانه نانوایی‌ها، ‌اظهار کرد: بحث آزادسازی قیمت نان و آرد را نمی‌توان یکباره و عجولانه پیگیری کرد و این موضوع نیاز به زمان دارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر تصمیمات دولت برای صرفه‌جویی ارزی و کاهش واردات، افزود: به‌دنبال نگرانی صنعتگران از افزایش واردات به کشور، اصلاح یک‌هزار و 500 تعرفه در دستور کار قرار گرفت. علی طیب‌نیا، به راهکارهای کاهش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی اشاره کرد و گفت: راهکارهای مختلفی ازجمله افزایش سهم درآمدهای مالیاتی و توسعه صادرات غیرنفتی در دستور کار دولت است.


توزیع سبد امنیت غذایی از طریق تعاونی‌های مصرف

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع عمده سبد امنیت غذایی از طریق تعاونی‌های مصرف برای کارگران، کارمندان دولت و فرهنگیان خبر داد.

حمید کلانتری با اشاره به اینکه هم‌اکنون سبد امنیت غذایی از طریق تعاونی‌های مصرف درحال توزیع است، اظهارکرد: این بسته برای حمایت از دهک‌های پایین درآمدی از طریق شرکت‌های تعاونی‌ مصرف توزیع می‌شود. وی در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه تعاونی‌های کارگران، کارمندان دولت و فرهنگیان مسوولیت توزیع سبد امنیت غذایی را بر عهده دارند، گفت: جزییات بیشتر این موضوع و زمان توزیع، بر عهده معاونت رفاه است اما نظام توزیع سبد امنیت غذایی از طریق تعاونی‌ها انجام می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر