کوتاه از سیاست و دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۸

تشکیل شورای

روابط بین‌الملل در ایران

ایسنا| دکتر حسام‌الدین واعظ‌‌زاده، دبیرکل شورای روابط بین‌الملل ایران با تاکید بر لزوم ایجاد نهادی غیردولتی، متشکل از نخبگان و متخصصان حوزه‌ سیاست خارجی و تجارت بین‌الملل و نبود آن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی گفت: چنین نهادی می‌تواند یار و دستگیر دستگاه دیپلماسی کشور همچنین فعالان بخش خصوصی و بازرگانی در فضای پرتلاطم و رقابت‌آمیز بین‌المللی باشد. این نهاد دارای نفوذ و حضور بین‌المللی خواهد بود.


درگذشت سیده‌فاطمه خاتمی

ایلنا| سیده‌فاطمه خاتمی، دختر ارشد آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی و خواهر رییس دولت اصلاحات که از بیماری سرطان رنج می‌برد، صبح دیروز، دار فانی را وداع گفت. همچنین نماینده اردکان در پیامی درگذشت دختر آیت‌الله خاتمی را تسلیت گفت. قابل ذکر است وی مادر شهید حسن خلیلی نیز بود.


پست‌های کلیدی به افراد دوتابعیتی سپرده نشود

خانه ملت| یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان و کلدانی در مجلس با ابراز نگرانی از افزایش انتصابات افراد با تابعیت دوگانه تاکید کرد: باتوجه به اینکه در کشور قحطی رجال نداریم نباید پست‌ها و مسوولیت‌های کلیدی مملکت را به افراد دوتابعیتی سپرد. وی افزود: اگر کسی به کشور دیگری می‌رود و تابعیت آن کشور را می‌گیرد طبیعتا تعلق خاطری به کشورش نداشته و جای دیگر دلخوشی دارد، بنابراین دادن مسوولیت به دو تابعیتی‌ها خطا و اشتباه است.


ایران بزرگ‌ترین حامی افغان‌ها

ایرنا| دکتر نصیر احمد نور سفیر افغانستان در تهران در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد: واقعا مردم و دولت ایران نسبت به مردم افغانستان حسن‌نیت دارند و باوجودی که خود تحت‌تحریم و فشار بودند، برادران افغان خود را تنها نگذاشتند. وی افزود: همان‌طور که رییس‌جمهوری ایران بر تقویت روابط با همسایگان تاکید دارد، رییس‌جمهوری افغانستان هم پنج حلقه در سیاست خارجی این کشور تعریف کرده که همسایگان در حلقه اول آن قرار دارند.


تشکر فواد معصوم از ایران

ایسنا| فواد معصوم رییس‌جمهور عراق از کمک‌های نظامی و انسانی تهران در دفاع از کشورش قدردانی کرد. وی در ادامه، روابط میان ملت‌های ایران و عراق را روابطی خوب توصیف کرد و افزود: از ابتدای پیدایش پدیده داعش در عراق، تهران کمک‌های نظامی و انسانی به عراق داشته و ما از این کمک‌ها قدردانی و استقبال می‌کنیم. معصوم همچنین از همه کشورهایی که درراستای دفاع از عراق در امر مبارزه با این گروه همکاری دارند، قدردانی و استقبال کرد.


گسترش موج «اسراییل‌ستیزی»

در خاورمیانه

مهر| سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: حزب‌الله لبنان درس مجاهدت را به تمام آزادگان عالم آموخته است و ما می‌بینیم که در فلسطین، سوریه، عراق و سایر کشورهای منطقه موج اسراییل ستیزی به راه افتاده است.


حمایت از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای

ایرنا| منصور حقیقت‌پور، نایب‌رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان را تیمی حرفه‌یی دانست و گفت: اعضای تیم مذاکره‌کننده نقش اساسی و انقلابی خود را به‌خوبی ایفا خواهند کرد. حقیقت‌پور تصریح کرد: ما از تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی حمایت می‌کنیم چراکه این تیم یک تیم حرفه‌یی است و برپایه آنچه برایش تعیین شده مذاکره می‌کند.


اثرات سوءپارازیت‌ها

ایرنا|عضو هیات‌رییسه فراکسیون محیط‌زیست مجلس نهم معتقد است پس از بررسی اثرات بیولوژیکی امواج رادیویی و میکروموج‌ها (پارازیت‌ها) به این نتیجه رسیده که این امواج ضمن امکان ایجاد سرطان در بافت‌های نرم بدن به تداخل در سیستم هدایت هواپیما، تاثیرات منفی روی مغز و اعصاب، تاثیر منفی روی جنین، عقیم شدن مردان و افزایش دمای بدن می‌انجامد.

کمال‌الدین پیرموذن اظهار کرد: باندهایی که بالاتر از 20مگاهرتز تا 200گیگاهرتز هستند روی بدن اثر می‌گذارند اما بیشترین اثر مربوط به باندهای بالاتر از 300مگاهرتز یعنی میکروموج‌ها و پارازیت‌ اندازهاست که چنین امواجی اگر دارای شدت و بسامد بالا باشند سلامتی انسان را به‌طور کلی مختل و عوارض مختلفی ایجاد می‌کنند که بسته به بسامد موج متفاوت است.

نماینده اردبیل با بیان اینکه استفاده زیاد از امواج رادیویی و پارازیت‌های ماهواره‌یی آثار سوءزیستی و امکان آسیب‌های جسمانی را به‌دنبال دارد، خاطرنشان کرد: امواج پارازیتی بدون ضرر وجود ندارد. قدرت باندهای پارازیتی ارسال شده بالاتر از قدرت میکروموج‌های ارسالی از ماهواره یعنی از 3500مگاهرتس تا چند گیگاهرتس است. وی ادامه داد: هر چه این امواج مدت بیشتری با بدن برخورد داشته باشند خطرناک‌تر خواهند بود. از طرفی زمان برخورد این امواج هم آثار خاص خود را به‌دنبال دارد. همچنین تاثیر این امواج روی کودکان بیشتر از دیگر افراد جامعه است. البته در شرایط عادی این پرتوها آنقدر زیاد نیست اما در زمان طولانی و باتوجه به شرایط قرار گرفتن و تاثیرات آن در مراحل اولیه به خستگی مفرط و حالت گیجی منجر می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر