استقبال دولت از اقدام مجلس برای حذف یارانه‌ها

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۷

معاون تقنینی معاونت پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت قصد حذف یارانه ثروتمندان را دارد، گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق به معنای حذف یارانه خانوارهایی است که اگر یارانه نقدی هم نگیرند تغییر محسوسی در زندگی‌شان رخ نمی‌دهد.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق درخصوص حذف یارانه نقدی برخی از خانوارها، گفت: اگر مجلس این اختیار را بدهد که طبق آیین‌نامه‌یی طبق مصوبه مجلس اقدام کند قطعاً این مصوبه قابلیت اجرا شدن دارد.

وی در عین حال گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق ایرادی دارد که باید برطرف شود. مثلا اگر خانواده‌ چهار نفره‌یی در تهران ماشین و خانه نداشته باشد قطعاً درآمد 2.5میلیون تومانی برای این خانواده به معنای خط فقر است؛ چون این خانواده از درآمد 2.5میلیون تومانی باید 1.5میلیون تومان را برای کرایه خانه کنار بگذارد و بقیه صرف گذران زندگی می‌شود. از طرف دیگر همین میزان برای شهرهای کوچک بسیار مطلوب است چون در این شهرها یک خانواده با همین شرایط با 500هزار تومان خانه‌یی را کرایه کرده و با 2میلیون تومان زندگی‌اش را می‌گذراند.

وی گفت: راه‌حل آن است که اجازه دهند دولت در آیین‌نامه‌یی چارچوب‌های این موضوع را مشخص کند. مثلا ملاک حذف یارانه خانوارهای ساکن تهران، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها با سایر خانواده‌های کشور متفاوت باشد یا اینکه این ملاک برای خانواده‌هایی با تعداد فرزند زیاد یا دارای فرزند مشغول به تحصیل در دانشگاه متفاوت باشد. معاون تقنینی معاونت پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت از ورود مجلس به این موضوع استقبال می‌کند، گفت: ما این اقدام مجلس را به فال‌نیک می‌گیریم ممکن است که نقایصی وجود داشته باشد که این نقایص را می‌توان قبل از تصویب قانون یا در حین اجرا برطرف کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر