بازار سرمایه‌ای‌ها هم ائتلاف کردند

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۰



انتخابات اتاق بازرگانی تهران در این دوره هر لحظه شاهد رویدادهای متفاوتی است. در این میان افراد مختلف با مهارت‌ها و اندیشه‌های گوناگونی حضور دارند و این‌بار بهروز خدارحمی؛ دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‏‌گذاری ایران در گفت‌وگو با «تعادل» خبر از حضور «ائتلاف بازار سرمایه» در انتخابات اتاق بازرگانی می‌دهد.

وی با اشاره به اهداف ائتلاف بازارسرمایه می‌گوید: اتفاقات کلی که این روزها اقتصاد را رنج می‌دهد این است که تصمیمات در بخش‌های مختلف براساس منفعت‌های شخصی گرفته می‌شود. آنچه در اقتصاد ایران انتظار می‌رود با وجود تمام تلاش‌هایی که وجود دارد به‌راحتی حاصل نمی‌شود. خدارحمی در رابطه با معیار حضور افراد در این لیست می‌گوید: فقط نمایندگانی در این لیست حضور پیدا کرده‌اند که خودشان یا شرکت‌های آنها به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده باشند. در ادامه خدارحمی با اشاره به حضور بخش خصوصی در اتاق بازرگانی می‌گوید: این اتفاقی است که افتاده و اگر واقع‌بینانه به مساله نگاه شود، متوجه می‌شویم صرف نظر از جناح‌بندی‌ها و گرایش‌هایی که وجود دارد کسانی در بازار سرمایه حضور دارند و فعالیت می‌کنند که جز یک نگاه حرفه‌یی نگاه دیگری نمی‌توانند داشته باشند. وی می‌گوید: شفافیت و حرفه‌یی بودن در بازار سرمایه آنقدر زیاد است که حتی اگر از گروه‌های خارج از بازار سرمایه هم در این گروه حضور پیدا کنند باز هم بازار سرمایه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی بسیار غنی است و شفافیت عمل خود را از دست نخواهد داد.

خدارحمی با اشاره به رابطه اتاق بازرگانی با بازار سرمایه می‌گوید: فارغ از هر نوع نگاه گرایشی و عقیدتی و چپ و راستی بازار سرمایه به‌صورت جدی نیاز دارد که یک نگاه متفاوت‌تری به آن شود و این دغدغه مشترک همه اعضایی است که در این ائتلاف حضور پیدا کرده‌اند. آنچه باعث ارتباط میان بازار سرمایه با اتاق بازرگانی می‌شود، تفاوتی است که در نگاه این دو بخش وجود دارد. نگاهی که در اتاق عمدتا حاکم است افق کوتاه‌مدتی دارد درحالی که در بازار سرمایه این اتفاق برعکس است و یک نگاه بلندمدتی وجود دارد و این بزرگ‌ترین تفاوت نگاه در این دو حوزه است. اگر گروه «ائتلاف بازار سرمایه» امکان موفقیت در انتخابات اتاق را داشته باشد ترکیبی از نگاه کوتاه‌مدتی که در بازرگانی وجود دارد و نگاه بلندمدت بازار سرمایه می‌تواند پایداری و ثبات را برای این بخش از اقتصاد ایران رقم بزند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر