توافق زنگنه و قالیباف برای احداث جایگاه‌ کوچک سوخت در پارک‌‌ها

۱۳۹۳/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷

قائم‌ مقام وزارت نفت از گازرسانی به ۵۵۰‌روستا با استفاده از CNG خبر داد و گفت: با توافق شهردار تهران و وزیر نفت جایگاه‌های کوچک سوخت در پارک‌ها احداث می‌شود.

به گزارش فارس، سیدکاظم وزیری‌هامانه روز گذشته در ششمین همایش خودرو CNG و سوخت‌های جایگزین اظهارکرد: درسال 1356 دو جایگاه CNG در شیراز و در سال 1365 دو جایگاه درمشهد احداث شد. وی افزود: بررسی‌‌های میدانی نشان داد، جایگاه‌های شیراز اصلا موفق نبود و خودروها دچار مشکل شدید شده بودند چنانکه با وجود اینکه گاز مجانی به آنها تحویل می‌شد یکی دو نفر از رانندگان اقدام به خودسوزی کرده بودند.

وی اضافه کرد: درسال 84 تعهداتی برای گسترش سریع‌تر CNG در دولت دادیم که هنوز هم بخشی از آنها درحال انجام است تا 2500‌جایگاه ساخته شود. قائم‌مقام وزیر نفت ادامه داد: مشکل اول جایگاه‌ها در داخل شهرهای بزرگ هزینه‌های بالای زمین است که ما کارمزدها را برای جبران این هزینه‌ها افزایش دادیم، اگرچه شاید هنوز هم برای بخش خصوصی کاملا مطلوب نباشد. وی افزود: درسال 84 با شهرداری تهران تفاهم کردیم گوشه پارک‌‌ها، زمین‌های 12متری اختصاص دهند تا یک واحد کوچک سوختگیری ایجاد شود اما این تفاهم به دلیل تغییرات پی‌درپی عملیاتی نشد. وی اضافه‌کرد: با این حال دوباره آقایان زنگنه و قالیباف توافق کردند که زمین‌‌های کوچکی برای این کار در گوشه پارک‌ها یا بعضی زمین‌‌هایی که بدون استفاده هستند، اختصاص یابد. وزیری‌هامانه اظهارکرد: سوختگیری بالای 1000متر مکعب درساعت اقتصادی است و زیر آن مقدار اقتصادی نیست و ما حدود 600 جایگاه داریم که زیر این ظرفیت کار می‌کنند و دچار مشکل شده‌‌اند. وی تاکید کرد: درحال حاضر سوخت‌گیری جایگاه‌ها درحد 8‌یا 9 ساعت فعال است که اگر بخش خصوصی به دنبال اقتصادی‌تر شدن کار خود است باید امکان سوخت‌‌گیری 24ساعته را فراهم کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر