اخبار کوتاه

۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۶۳

نگاه مثبت مردم امریکا به ایران

نتایج بررسی‌های گالوپ که به‌تازگی در پایگاه اطلاع‌رسانی این موسسه منتشر شده است، نشان می‌دهد که گرچه در سال 2012میلادی، 32درصد امریکایی‌ها گمان داشتند ایران بزرگ‌ترین دشمن کشورشان است، اما این آمار سال 2014 به 16درصد کاهش یافت و براساس تحقیق جدید، امسال به 9درصد رسیده است.


تلاش برای لغو سخنرانی ضدایرانی نتانیاهو

روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داده است جمعی از دموکرات‌های امریکایی در نامه‌یی به رییس مجلس نمایندگان از وی خواستند که دعوت از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره را به تعویق بیندازد.

دموکرات‌ها در این نامه اعلام کردند که دعوت بوئنر به نظر یک استفاده ابزاری و سیاسی از رهبران خارجی به حساب می‌آید.


مذاکرات در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برخی سوءتفاهم‌ها از اظهارنظر اخیر خود توضیحاتی داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌یی با 1+5 همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند فقط با توافقی که در یک مرحله صورت گرفته و حاوی تمامی جزییات و کلیات باشد موافقت خواهد کرد.

وی افزود: تیم مذاکراتی کشورمان دقیقا در همین جهت مذاکره کرده و خواهد کرد.


تشکیل جبهه‌ها خلأ وجود احزاب بزرگ را پر می‌کند

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی پیامی به هفتمین کنگره حزب اراده ملت ایران با تاکید بر اینکه تشکیل جبهه‌ها از اهداف همسو، شیوه‌یی پسندیده در ادبیات سیاسی کشور شده است ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه یابد تا خلأ وجود احزاب بزرگ را پر کند.


مشکلی برای انتخابات در هفتم اسفند۹۴ نداریم

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مشکلی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند۹۴ نداریم.

وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: هنوز اعتبار برای رایانه‌یی برگزار کردن انتخابات مجلس دهم مصوب نشده است.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: پیشنهاد تغییر و انتصاب فرمانداران را استانداران به وزارت کشور اعلام می‌کنند و وزارت کشور نیز موضوع را براساس چارچوب‌های دولت بررسی می‌کند.


شورای نگهبان و آغاز بررسی لایحه بودجه۹۴

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز روند بررسی لایحه بودجه سال آینده کل کشور در این شورا از هفته آینده خبر داد.

نجات‌الله ابراهیمیان با اشاره به روند بررسی لایحه بودجه سال94 در شورای نگهبان، گفت: در هفته گذشته موضوعات دیگری در شورای نگهبان مطرح بود که پس از اتمام این موارد در شورای نگهبان، لایحه بودجه سال94 کل کشور همزمان با مجلس در شورای نگهبان نیز آغاز می‌شود.


رحیمی امکانات خاصی در زندان اوین ندارد

اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی با بیان اینکه معاون اول دولت دهم در بند عمومی محکومان مالی محکومیت خود را سپری می‌کند، ‌گفت: رحیمی در زندان از امکانات خاصی برخوردار نیست.


آیت‌الله هاشمی و کاندیداتوری ریاست خبرگان

قدرت‌الله علیخانی مشاور پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفته‌اند اگر احساس تکلیف کنند، در انتخابات هیات‌رییسه مجلس خبرگان کاندیدا می‌شوند.


عده‌ای می‌خواهند دولت را وارد حاشیه کنند

محمدباقر نوبخت در همایش سراسری جوانان عضو و هواداران حزب اعتدال و توسعه گفت: پیروزی تفکر اعتدالی که تعیین آن در شخصیت ممتاز جناب آقای روحانی برای مردم در عرصه انتخابات معرفی شد و همچنین موفقیت ایشان و اعتماد مردم به آقای روحانی و گفتمان اعتدالی بار ما را سنگین می‌کند.

وی افزود: عده‌یی دست به کمر زده‌اند و مدام می‌پرسند که چه شد، چرا تورم پایین نیامده و اینها همان کسانی هستند که خود چنین شرایطی را ایجاد کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر